برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1388 , دوره  4 , شماره  1 ; از صفحه 37 تا صفحه 46 .
 
عنوان مقاله: 

بازشناسي نقش طبيعت در فضاهاي آموزشي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران
 
چکیده: 
تغييرات ايجاد شده در نوع زندگي، کودکان را از تجارب روزانه در دنياي طبيعي جدا کرده است. مي توان گفت ارتباط کودکان و طبيعت در دنياي امروز در حال قطع شدن است و مدارس يکي از مهم ترين فضاها براي برقراري دوباره اين ارتباط مي باشد. آنچه که اين مقاله به آن پرداخته، جنبه هاي مختلف کارکرد طبيعت در فضاهاي آموزشي است. تفاوت در اين کارکردها از اين نظر مورد اهميت است که مي تواند عامل مهمي در چگونگي طراحي فضاهاي طبيعي و چگونگي حضور آنها در فضاهاي آموزشي و در نتيجه کارآمد کردن اين فضاها باشد. اين مقاله قابليت هاي مختلف طبيعت در رشد، آموزش و پرورش کودک را بازشناسي کرده و به ارايه راهکارهاي عملي طراحي با توجه به اين قابليت ها خواهد پرداخت.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مظفر، ف.، و مهدی زاده سراج، ف.، و میرمرادی، س. (1388). بازشناسی نقش طبیعت در فضاهای آموزشی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 4(1), 37-46. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=105744



Vancouver : کپی

مظفر فرهنگ، مهدی زاده سراج فاطمه، میرمرادی سیده سمیه. بازشناسی نقش طبیعت در فضاهای آموزشی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1388 [cited 2022January19];4(1):37-46. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=105744



IEEE : کپی

مظفر، ف.، مهدی زاده سراج، ف.، میرمرادی، س.، 1388. بازشناسی نقش طبیعت در فضاهای آموزشی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 4(1), pp.37-46. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=105744.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1249 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی