برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1387 , دوره  7 , شماره  29 ; از صفحه 253 تا صفحه 274 .
 
عنوان مقاله: 

مدل عوامل موثر بر عملکرد نيروي فروش: رويکرد معادلات ساختاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

عملکرد نيروي فروش از موضوعات مورد توجه شرکتها در فضاي رقابتي امروز است. در اين مطالعه محققان الگويي را براي شناسايي عوامل موثر بر سه جنبه مختلف عملکرد نيروي فروش (رفتاري، ارايه فروش و عيني) طراحي نموده و با استفاده از معادلات ساختاري و کاربرد نرم افزار ليزرل نسخه 5/8 آن را آزمون نمودند. براي آزمون فرضيه هاي تحقيق از نمونه 165 نفره از نيروهاي فروش در صنعت مواد غذايي استفاده شد. نتايج نشان داد که از بين ادراکات شغلي نيروي فروش: اشتياق شغلي بر عملکرد عيني فروش و سخت کوشي بر عملکرد ارايه فروش و رفتاري بيشترين اثر را دارند. همچنين مشخص شد که عملکرد عيني فروش تابعي از عملکردهاي ارايه فروش و رفتاري است. اين تحقيق نشان داد که براي تبيين اثر تعارض، اشتياق و رضايت شغلي بايد متغير ميانجي سخت کوشي را مدنظر قرار داد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 343
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی