5 SID.ir | اصول اخلاق حرفه اي خبرنگاران و رسانه هاي ارتباط جمعي در مديريت بحران (زلزله)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

اصول اخلاق حرفه اي خبرنگاران و رسانه هاي ارتباط جمعي در مديريت بحران (زلزله)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در مقاله حاضر پس از بيان مقدمه اي درباره وضعيت بحراني و شاخص هاي آن به نقش و وظايف رسانه هاي ارتباط جمعي در مديريت هر چه بهتر بحران ها در سه مرحله؛ پيش از وقوع، هنگام وقوع و پس از وقوع بحران، پرداخته شده است . از آنجا که محور اصلي اين مقاله، اصول اخلاق حرفه اي رسانه هاي ارتباط جمعي در وضعيت بحراني است، ابتدا با ارايه تعاريف گوناگون از اخلاق و اصول اخلاقي، هدف و ضرورت تدوين اصول اخلاق حرفه اي، بيان و در ادامه به اخلاق رسانه اي و مفاد مهم اصول بين المللي اخلاق حرفه اي خبرنگاران و روزنامه نگاران، اشاره شده است. با توجه به هم سنخ بودن حرفه خبرنگاري و روزنامه نگاري، اصول اخلاق حرفه اي آنها و نکات ويژه در هنگام فاجعه (در داخل منطقه بحران زده و خارج از آن) به ساير رسانه ها، ازجمله راديو قابل تعميم است. در اين مقاله به دليل نقش ويژه راديو در مديريت بحران هاي طبيعي، از جمله زلزله، راديو به عنوان رسانه برتر مديريت بحران، معرفي شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 358
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی