4 SID.ir | بررسي مقايسه انگيزه پيشرفت، سلامت روان و خود پنداره تحصيلي دانشجويان رشته روان شناسي دانشگاه هاي دولتي، آزاد و غيرانتفاعي شهر تهران در سال تحصيلي 83-84
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي مقايسه انگيزه پيشرفت، سلامت روان و خود پنداره تحصيلي دانشجويان رشته روان شناسي دانشگاه هاي دولتي، آزاد و غيرانتفاعي شهر تهران در سال تحصيلي 83-84

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

بررسي انگيزش گامي است اساسي در جهت شناخت رفتار آدمي، در حقيقت با بررسي انگيزش مي خواهيم بدانيم سرچشمه رفتار آدمي و نيرويي كه او را به حركت وا مي دارد، چيست؟ هدف از اين تحقيق، مقايسه انگيزه پيشرفت، سلامت روان و خودپنداره تحصيلي دانشجويان رشته روان شناسي دانشگاه هاي دولتي، آزاد و غيرانتفاعي شهر تهران در سال تحصيلي 83-84 بود. جامعه آماري در پژوهش كليه دانشجويان مقطع كارشناسي رشته روان شناسي كه در دانشگاه هاي دولتي، آزاد و غيرانتفاعي شهر تهران در سال تحصيلي 83-84 مشغول به تحصيل مي باشند. در اين پژوهش از روش هاي آماري توصيفي شامل: ميانگين، انحراف استاندارد، و ضريب همبستگي پيرسون- براي بررسي رابطه بين انگيزه پيشرفت، سلامت روان، و خود پنداره تحصيلي دانشجويان- استفاده شده است. براساس 7 سوال پژوهشي، مورد بحث متغيرهاي مورد بحث با ابزار پژوهش اندازه گيري شد. به اين منظور، 270 دانشجو 180) دختر و 90 پسر) با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند و پرسشنامه انگيزه پيشرفت هرمنس (فرم 29 ماده اي)، پرسشنامه سلامت عمومي گلدبرگ و پرسشنامه خود پنداره راجرز روي آنها اجرا شد.
براي تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون، آ‍زمون
t و تحليل واريانس يك راهه استفاده شد.
براساس سوالات تحقيق نتايج به دست آمده: (1 بين انگيزه پيشرفت دانشجويان دانشگاه دولتي، آزاد و غير انتفاعي تفاوت معناداري وجود ندارد، (2 سلامت روان دانشجويان دانشگاه دولتي به طور معناداري بيشتر از سلامت روان دانشجويان دانشگاه آزاد است، (3 خود پنداره تحصيلي دانشجويان دانشگاه دولتي به طور معناداري بيشتر از خود پنداره تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد و غيرانتفاعي است، (4 پسران از انگيزه پيشرفت بيشتري نسبت به دختران برخوردارند، (5 بين سلامت روان و خود پنداره تحصيلي دانشجويان دختر و پسر تفاوت معناداري مشاهده نشد، (6 خودپنداره تحصيلي دانشجويان پسر دانشگاه دولتي به طورمعناداري بيشتر از خودپنداره تحصيلي دانشجويان پسر دانشگاه غيرانتفاعي است، (7 بين متغيرهاي انگيزه پيشرفت، سلامت روان و خود پنداره تحصيلي رابطه معناداري وجود دارد، (8 سلامت عمومي دانشجويان پسر دانشگاه دولتي به طور معناداري بيشتر از سلامت عمومي دانشجويان پسر دانشگاه آزاد است، (9 از نظرانگيزه پيشرفت، سلامت روان و خود پنداره تحصيلي بين دانشجويان دختر سه دانشگاه تفاوت معناداري مشاهده نشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 333
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی