3 SID.ir | بررسي وضعيت وعملكرد تحصيلي دانشجويان دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه شهيد باهنر براساس سهميه ورودي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي وضعيت وعملكرد تحصيلي دانشجويان دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه شهيد باهنر براساس سهميه ورودي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

ناهمگويي سطح تحصيل دانشجويان در ورود به نظام آموزش عالي، به شيوه چند گانه سهميه هاي ورودي از موضوعات مورد بحث در دهه هاي اخير است كه در جريان تحصيل دانشجويان تاثيرگذار است. اين مقاله با هدف بررسي وضعيت و عملكرد تحصيلي هفت دوره پذيرش دانشجو با توجه به سهميه ورودي در دانشگاه شهيد باهنر انجام گرفته است. بدين منظور براي انجام كار از روش اسنادي استفاده شده است. تعداد 480 نفر از دانشجويان رشته هاي ادبيات فارسي، زبان انگليسي، علوم اجتماعي و علوم تربيتي دانشگاه شهيد باهنر به شكل تصادفي از دو گروه دانشجويان داراي سهميه ويژه و آزاد انتخاب شدند. نتايج نشان داد معدل كل دانشجويان مورد بررسي 11.92، معدل دانشجويان داراي سهميه ويژه 10.61 و معدل دانشجويان آ‍زاد 13.22 بوده است. بالاترين عملكرد تحصيلي مربوط به دانشجويان رشته ادبيات فارسي با معدل 13.46 و پايين ترين عملكرد مربوط به دانشجويان رشته هاي زبان انگليسي و علوم اجتماعي با معدل 11.44 است.
متوسط مشروطي دانشجويان
1.24 نيمسال محاسبه شده است. براين اساس، مي توان گفت كه متوسط عملكرد تحصيلي دانشجويان در كل و در دو رشته تحصيلي، براساس قوانين و مقررات دانشگاه، مشروط است و مقدار آن با وضع مطلوب فاصله قابل توجهي دارد. اين وضعيت در گروه دانشجويان داراي سهميه ويژه نيز ديده مي شود. اين گروه در كل داراي معدل مشروط بوده اند، هر چند كه دانشجويان داراي سهميه ويژه در رشته هاي ادبيات فارسي و علوم تربيتي معدلي بالاتر از حد مشروطي كسب كرده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 100
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی