برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

برنامه آموزشي و ارزشيابي موثر بر يادگيري باليني از ديدگاه مدرسين و دانشجويان پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي اراك 1387

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اراک، میدان بسیج، دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشکده پرستاری مامایی، گروه مامایی
 
چکیده: 
مقدمه: بررسي ديدگاه دانشجويان و مدرسين پرستاري و مامايي به عنوان دو عضو مهم درگير در امر آموزش مي تواند گام موثري در تدوين برنامه آموزشي و ارزشيابي موثر و اثربخش اين رشته ها باشد. هدف از اين پژوهش بررسي ديدگاه دانشجويان و مدرسين باليني پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي اراك در رابطه با برنامه آموزشي و ارزشيابي باليني موثر بر يادگيري باليني است.روش كار: در طي يك پژوهش توصيفي در سال 1387 كليه دانشجويان و مدرسين باليني (84 نفر) وارد مطالعه شدند. ابزارگردآوري اطلاعات پرسش نامه واحدي مشتمل بر سه بخش اطلاعات دموگرافيك، برنامه آموزشي باليني و ارزشيابي باليني بود.نتايج: ميانگين سني مدرسين و دانشجويان به ترتيب 38.7±3.14 و 22.2±2.18 سال و ميانگين سابقه تدريس تئوري و باليني مدرسين به ترتيب 6.04±2.48 و 10.95±2.9 سال بود. بيشترين درصد مدرسين (91.3) به ميزان زياد و خيلي زياد بر لحاظ شدن آموزش مهارت هاي ارتباطي در برنامه آموزشي تاكيد داشتند. بيشترين درصد دانشجويان (85.2) لحاظ كردن تفكر انتقادي و تقويت روحيه دانشجو را به ميزان زياد و خيلي زياد در برنامه آموزشي باليني با اهميت شمردند. هم چنين بيشترين درصد مدرسين (78.3) ارزشيابي گام به گام دانشجو را به ميزان زياد و خيلي زياد مهم دانستند. در حالي كه بيشترين درصد دانشجويان (90.2) ارزشيابي از مدرسين و بازخورد به آنان را به ميزان زياد و بسيار زياد در ارزشيابي برنامه آموزشي موثر شناختند.نتيجه گيري: اميد است نتايج اين پژوهش بتواند در طراحي برنامه آموزشي و ارزشيابي باليني موثر بر يادگيري باليني دانشجويان پرستاري مامايي مفيد واقع گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نارنجی، ف.، و روزبهانی، ن.، و امیری فراهانی، ل. (1388). برنامه آموزشی و ارزشیابی موثر بر یادگیری بالینی از دیدگاه مدرسین و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش), 12(4 (ویژه نامه شماره 1)), 103-110. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=102592



Vancouver : کپی

نارنجی فرشته، روزبهانی نسرین، امیری فراهانی لیلا. برنامه آموزشی و ارزشیابی موثر بر یادگیری بالینی از دیدگاه مدرسین و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش). 1388 [cited 2022January27];12(4 (ویژه نامه شماره 1)):103-110. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=102592



IEEE : کپی

نارنجی، ف.، روزبهانی، ن.، امیری فراهانی، ل.، 1388. برنامه آموزشی و ارزشیابی موثر بر یادگیری بالینی از دیدگاه مدرسین و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش), [online] 12(4 (ویژه نامه شماره 1)), pp.103-110. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=102592.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 110 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی