برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه سبكهاي يادگيري و روشهاي ترجيحي تدريس دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي فسا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* فسا، میدان ابن سینا، دانشگاه علوم پزشکی، گروه پرستاری
 
چکیده: 

مقدمه: واقعيت مهم آن است كه همه پيشرفت ها و موفقيت هاي انسان ها در نتيجه يادگيري است. دانستن سبك هاي يادگيري دانشجويان به تهيه يك برنامه آموزشي به منظور يادگيري مطلوب و موثر كمك مي كند، لذا هدف از اين مطالعه مقايسه سبك هاي يادگيري و روش هاي ترجيحي تدريس دانشجويان رشته هاي مختلف علوم پزشكي مي باشد.
روش كار: اين مطالعه يك بررسي مقطعي - تحليلي مي باشد كه در سال 1388 بر روي تمامي دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاه علوم پزشكي فسا انجام شد. براي جمع آوري داده ها از دو پرسش نامه متغيرهاي دموگرافيك و پرسش نامه استاندارد شده سبك هاي يادگيري كلب استفاده و تحليل شد.
نتايج: سبك يادگيري اكثر دانشجويان علوم پزشكي همگرا (
38.3 درصد) و پس از آن سبك يادگيري جذب كننده (29.9 درصد) بود. بيشترين فراواني روش تدريس مورد علاقه دانشجويان بحث گروهي بود. بين رشته تحصيلي و سبك يادگيري دانشجويان ارتباط معني داري از نظر آماري وجود داشت (p=0.011).
نتيجه گيري: از آنجايي كه اكثريت دانشجويان داراي سبك يادگيري همگرا و جذب كننده بودند، توصيه مي شود با توجه به تنوع سبك هاي يادگيري از روش هاي آموزشي متناسب با سبك هاي يادگيري دانشجويان استفاده شود
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نجفی کلیانی، م.، و کریمی، ش.، و جمشیدی، ن. (1388). مقایسه سبکهای یادگیری و روشهای ترجیحی تدریس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش), 12(4 (ویژه نامه شماره 1)), 89-94. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=102589



Vancouver : کپی

نجفی کلیانی مجید، کریمی شهناز، جمشیدی ناهید. مقایسه سبکهای یادگیری و روشهای ترجیحی تدریس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش). 1388 [cited 2021July31];12(4 (ویژه نامه شماره 1)):89-94. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=102589



IEEE : کپی

نجفی کلیانی، م.، کریمی، ش.، جمشیدی، ن.، 1388. مقایسه سبکهای یادگیری و روشهای ترجیحی تدریس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش), [online] 12(4 (ویژه نامه شماره 1)), pp.89-94. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=102589.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 218 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی