نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  8 , شماره  30 ; از صفحه 75 تا صفحه 103 .
 
عنوان مقاله: 

نقد و بررسي نظام ارزشيابي تحصيلي ايران از منظر ارزشيابي نظام آموزشي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
خرده نظام ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در کشور ما به طور رسمي با تصويب اولين نظامنامه امتحانات مدارس در نظام آموزش و پرورش کشور شکل گرفت. بررسي آيين نامه ها و شرح وظايف تشکيلات مرتبط با اين خرده نظام نشان مي دهد که سياست گزاران و تصميم گيرندگان نظام آموزشي کشور همانند ارزشيابي از عملکرد تحصيلي دانش آموزان به ارزشيابي از نظام آموزشي کشورها توجه داشته اند.تغيير در ساختار و برنامه هاي نظام آموزشي، توجه به ارزشيابي آموزشي را کمرنگ تر و نقش ارزشيابي پيشرفت تحصيلي را برجسته تر کرده است. در اين مقاله، روند خرده نظام ارزشيابي پيشرفت تحصيلي، پيگيري مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسنی، م.، و کیامنش، ع. (1388). نقد و بررسی نظام ارزشیابی تحصیلی ایران از منظر ارزشیابی نظام آموزشی. نوآوری های آموزشی, 8(30), 75-103. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=101192



Vancouver : کپی

حسنی محمد، کیامنش علیرضا. نقد و بررسی نظام ارزشیابی تحصیلی ایران از منظر ارزشیابی نظام آموزشی. نوآوری های آموزشی. 1388 [cited 2022August18];8(30):75-103. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=101192



IEEE : کپی

حسنی، م.، کیامنش، ع.، 1388. نقد و بررسی نظام ارزشیابی تحصیلی ایران از منظر ارزشیابی نظام آموزشی. نوآوری های آموزشی, [online] 8(30), pp.75-103. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=101192.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1540 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی