فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    69-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    6404
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6404

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    118-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3805
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    20
  • صفحات: 

    51-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2600
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2600

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    7746
  • دانلود: 

    5939
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7746

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 5939
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    3225
  • دانلود: 

    1962
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3225

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1962
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2 (مسلسل 14)
  • صفحات: 

    147-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2178
  • دانلود: 

    928
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2178

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 928 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    138-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5033
  • دانلود: 

    2921
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقایسه پاسخ کودکان با اختلالات یادگیری و کودکان عادی در آزمون استروپ انجام گرفت. آزمودنی های پژوهش شامل 65 دانش آموز (15 نفر با ناتوانی خواندن، 15 نفر با ناتوانی نوشتن، 15 نفر با ناتوانی ریاضی و 20 نفر عادی) پایه پنجم ابتدایی بودند که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و با مصاحبه تشخیصی و اجرای آزمون مشکلات یادگیری کلورادو، انتخاب شدند. سپس بر روی نمونه انتخاب شده آزمون استروپ اجرا شد و زمان واکنش آزمودنی ها و تعداد خطاها ثبت گردید. داده های پژوهشی با روش همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین مشکلات یادگیری آزمودنی ها با میزان خطا و مدت زمان پاسخ گویی به تکلیف استروپ رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد و تفاوت عملکرد گروه های مورد مطالعه (عادی، ریاضی، خواندن و نوشتن) در کارت های شماره 1، 3، 4، خطا در کارت های شماره 3 و 4، مدت زمان کل پاسخ گویی و تعداد خطای کل معنی دار است. نتایج این پژوهش قابلیت احتمالی آزمون استروپ در شناسایی و تشخیص کودکان دچار اختلالات یادگیری را نشان می دهد و همچنین می تواند به درمانگران در نوع و میزان مداخلات متناسب مدد رساند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5033

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2921 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1273
  • دانلود: 

    599
چکیده: 

بشر امروز با حجم عظیمی از دانش و اطلاعات مواجه است که از قضا این دانش و اطلاعات از عمر کوتاهی برخوردارند. به همین دلیل برای مطلع کردن افراد از آخرین تغییرات رخ داده در زمینه مطالعه شان باید پیوسته آن ها را در سر کلاس ها نگاه داشت. در واقع بحث یادگیری مادام العمر مطرح است. از آنجایی که نمی توان افراد را تا آخر عمر سر کلاس ها نگاه داشت باید آن ها رابه مهارت هایی تجهیز کرد که بتوانند در هر جایی دانش خود را بروز رسانی کرده و به کار ببندند. نظام های آموزشی در این زمینه احساس مسئولیت نموده و به دنبال روش هایی هستند که ازطریق آن ها بتوان چنین مهارت های اجتماعی و ارتباطی روش یادگیری موثر را به بهترین شکل ارائه کرده تا از عهده انجام این مسئولیت بر آیند. تکالیف درسی بسیار متنوع هستند و می توان آن ها را به گونه ای متفاوت برای دانش آموزان طرح کرد. برخی از معلمان، تکالیف درسی را به گونه ای طرح می کنند که یادگیری فراگیرندگان را با لذت توأم می سازد. ولی بعضی دیگر، تکالیف درسی را نوعی فعالیت عادی می پندارند که با انجام آن ها، دانش آموزان روی مسائل مهم و نکات اصلی درس، تمرین و تمرکز بیش تری می کنند و هدف از این کار آن است که در آن درس، تسلط بهتری پیدا کنند. متأسفانه انواع اغلب تکالیف درسی که از کوچک ترین خلاقیتی بی بهره اند، فقط((مشغله ای)) هستند که معلمان برای دانش آموزان خود می تراشند و هدف آموزشی خاصی در آن ها نهفته نشده است. در واقع انتظار می رود تکالیف به دانش آموز قدرت انعطاف ذهنی و فکری بدهد، طوری که دانش آموز ابتکار به خرج بدهد و فکر نویی را عرضه کند و یا اثری خلق نماید. مقصود انعطاف فکری یعنی پیدا کردن ترکیب های نو و جهت جدید در یک کار تفریحی و سرگرم کننده می باشد. وقتی تکالیف به فراگیر اجازه میدهد مفاهیم را خم و راست کند و اندیشه و تصورها را در هم بپیچد در واقع ذهن دانش آموز را در وضعیتی فعال و پویا قرار می دهد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1273

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 599
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    256
  • دانلود: 

    160
چکیده: 

معلمان محترم در هر جامعه ای یک صنف پراهمیت بوده و دارای نقش ارزنده و قابل ملاحظه ای می باشند. معلم درصورتی می تواند تدریس اثر بخش داشته باشد، که بتواند با شیوه های متعدد کلاس درس را مدیریت کند و تمام تمرکز وحواس دانش آموزان را به خود جلب کند. در این پژوهش ابتدا در مورد اقتدارطلبی معلم و تاثیر آن بر روند پیشرفت کلاس و سپس رابطه بین اقتدار معلم و مدیریت کلاس را بررسی کردیم و دانستیم که محیطی هرج و مرج و بی نظمی دارد نمی تواند جای مناسبی برای یادگیری و یاددهی باشد در ادامه عوامل موثر بر مدیریت کلاس که شامل: ویژگی های شخصیت معلم، روش های تدریس معلم و استفاده از فنون تدریس می باشند را توضیح می دهد، در ادامه بحث به معرفی سبک های اداره کلاس که شامل: سبک اقتدار گرایانه(دموکراسی قانون مدار)؛ سبک مستبدانه(تحکم آمیز)؛ سبک آزادگذاری(بی عنان، آسان گیری)؛ است، پرداخته شده است.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 256

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 160
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1465
  • دانلود: 

    735
چکیده: 

یادگیری به فرایند ایجاد تغییر نسبتا پایدار در رفتار یا توان رفتاری که حاصل تجربه است گفته می شود و نمی توان آن را به حالتهای موقتی بدن مانند آنچه بر اثر بیماری، خستگی یا داروها پدید می آید نسبت داد. تغییرات روز افزون جامعه بشری و پیچیدگی سطح زندگی ایجاب می کند تا نگاه تحولی و تخصصی به امر آموزش و یادگیری داشته باشیم. در رویکردهای نوین آموزشی، دانش آموز موجودی پذیرنده صرف نمی باشد بلکه موجودی فعال و مشارکت جو در فرایند یاد دهی و یادگیری بشمار می آید و محیط و منابع قابل دسترس تاثیر بسزایی در یادگیری دارند. هر چقدر محیط و منابع یادگیری قوی تری داشته باشیم میزان یادگیری بیشتر و پایداری را شاهد خواهیم بود. کتاب های درسی یکی از مهم ترین مراجع و منابع یادگیری در نظام آموزشی محسوب می شوند لیکن تنها رسانه یادگیری بشمار نمی ایند، تهیه نرم افزارها، ایجاد وب گاه ها، پایگاه اطلاع رسانی و تبادل تجربیات از دیگر موارد نام بردنی می باشند، از طرفی با توجه به نقش مشارکتی و فعال دانش آموز، در نظام یاد دهی و یادگیری معلم به عنوان عنصر اصلی و بالاترین مرجع تعیین کننده منبع آموزشی، که بستر ساز فرصت های متنوع یادگیری در سازمان اجتماعی یادگیری بنام مدرسه، می باشد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1465

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 735
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button