فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


نشریه: 

تدریس پژوهی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    44-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    766
  • دانلود: 

    628
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر پیمایشی در کتب درسی دانشگاهی رشته مدیریت بازرگانی است که طی آن چکلیستی حاوی 31 گویه بهصورت حضوری و غیرحضوری از طریق ایمیل و لینک آنالین و استفاده از شبکههای اجتماعی )تلگرام و لینکداین( در اختیار اساتید این رشته در دانشگاههای غرب کشور قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف کتب این حوزه را از دیدگاه آنان شناسایی نمود. روش: جامعه آماری پژوهش اساتید حوزه مربوطه در دانشگاههای غرب کشور و روش تحقیق از نوع ترکیبی است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه و مصاحبه نیمه ساختاریافته براساس سؤاالت فرآیندی استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان میدهد که اگرچه کتب دانشگاهی رشته مدیریت بازرگانی ازلحاظ ظاهری و محتوایی در جایگاه نسبتاً مناسبی قرار دارند، اما برخی معیارها ازجمله »تغییرات شکلی اثر در چاپهای بعدی«، »بومیسازی با فرهنگ ملی«، »روزآمدی دادهها و اطالعات« و »پیوند نظریهها با مشاغل« نقاط ضعف کتب این حوزه شناسایی شدند ونیاز به کار بیشتری در این زمینهها احساس می گردد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 766

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 628 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    23
  • شماره: 

    1 (پیاپی 87)
  • صفحات: 

    179-188
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    690
  • دانلود: 

    372
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه سبک های بازی و سبک های یادگیری بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش همه دانشجویان دانشگاه زنجان در سال تحصیلی 97-98 بود که از بین آن ها 120 نفر به عنوان نمونه پژوهش و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه سبک های بازی ((Hexad, 2016 و سبک های یادگیری (kolb, 2005) پاسخ دادند. داده های پژوهش با استفاده از روش آماری رگرسیون لجستیک مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل داده ها در مورد رابطه سبک های بازی و سبک های یادگیری نشان داد سبک بازی اجتماعی توسط سبک های یادگیری واگرا، عمل گرا و همگرا (p<. /05) قابل پیش بینی است و جهت رابطه در این سه سبک مثبت است. همچنین نتایج نشان می دهد که سبک یادگیری واگرا به طور معناداری سبک بازی موفقیت طلب را پیش بینی می کند و جهت این رابطه منفی است (p<. /05)؛ یعنی افرادی که سبک بازی موفقیت طلب بالاتری دارند سبک یادگیری واگرای کمتری دارند. همچنین سبک یادگیری همگرا به طور معنا داری می تواند سبک بازی خرابکار (p<. /05) را پیش بینی کند که جهت این رابطه مثبت است؛ بنابراین یادگیرندگانی که سبک یادگیری همگرا دارند سبک بازی خرابکار نیز دارند. در نتیجه ابعاد سبک های یادگیری و مولفه های آن می تواند پیش بینی کننده خوبی برای سبک های بازی باشد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 372 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    565
  • دانلود: 

    217
چکیده: 

جدیت در کارآفرین شدن فارغ التحصیلان دانشگاهی مستلزم این است که نظام آموزشی ما به سویی هدایت شود که خروجی دانشگاهها یعنی افرادی که فارغ التحصیل می شوند ویژگی های کارآفرین را داشته باشند. در این راستا، نظام آموزشی دانشگاه نقش اصلی را به خصوص در مقاطع کارشناسی و بالاتر ایفا می کند. چشم انداز اصلی این است که در بین فارغ التحصیلان دانشگاهها رغبت ایجاد کنیم که به تفکر خلاق و کارآفرینی بپردازند. در این راستا، ارایه دروس کارآفرینی، بکارگیری اساتید آموزش دیده در زمینه کارآفرینی، برگزاری سمینارهای حین تحصیل در زمینه کارآفرینی، نقش دروس تخصصی در ایجاد فرصت های شغلی و مواردی چون ایجاد نوآوری و خلاقیت، ریسک پذیری، توفیق طلبی، ایجاد اعتماد به نفس در دانشجویان، استفاده از تجارب موفق کارآفرینان استانی و کشوری در دانشگاهها، بسترسازی در زمینه اعطای منابع مالی مناسب و راهکارهای اشاعه فرهنگ کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه از طریق برپایی جشواره کارآفرینی، برگزاری همایش کارآفرینی در دانشگاه، تجلیل از کارآفرینان دانشگاهی برای الگوگیری دانشجویان از جمله راهبردهای تقویت کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه می باشد.در این مقاله تلاش می شود ضمن پرداختن به مباحث فوق، نقش عواملی چون دروس تخصصی گذرانده شده، در اختیار گذاشتن منابع مالی مناسب، مراکز مشاوره آموزش کارآفرینی در دانشگاه، اشاعه فرهنگ کارآفرینی و میزان آشنایی دانشجویان با مواردی چون نحوه به ثبت رساندن شرکت، مراحل راه اندازی کسب و کار، آشنایی با مقررات حمایتی و سایر موارد در بین دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول مورد بررسی قرار گیرد و نهایتا راهکارهای کاربردی برای تقویت کارآفرینی در دانشجویان فوق ارایه گردد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 565

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 217
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
تعامل: 
  • بازدید: 

    1019
  • دانلود: 

    563
چکیده: 

مدیریت، یک روش آموزشی- تجربی می باشد که باید ماه ها و یا حتی سالها تحصیل کرد و تجربه کسب نمود تا به یک مدیریت پایدار رسید. در این زمینه یکی از بهترین روشها، تفکیک ابعاد مختلف مدیریت در یک مجموعه می باشد.در این مقاله سعی شده به دو بعد از این مجموعه پرداخته شود که عبارتند از: مدیریت درون و مدیریت برون. مدیریت درون بر پایه مدیریت عوامل اجرایی وبه زبان ساده تر مدیریت منابع انسانی بوده، در حالی که مدیریت برون بر پایه عوامل محاط بر شرکت می باشند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 563
نویسندگان: 

بونت ل.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    51-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    912
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 912

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    828
  • دانلود: 

    384
چکیده: 

شناخت و بکارگیری شاخص های موفقیت در مذاکره، برای موفقیت در هر مذاکره تجاری بین الملل ضروری است. فرایند مذاکره در فرهنگ های مختلف متفاوت است و تجار سایر کشورها باید این تفاوت ها را درک کرده تا بتوانند در جریان مذاکرات بین المللی خود پیروز شوند. هدف این تحقیق رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت در فرایند مذاکره تجاری بین الملل از منطر اساتید ودانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور نیشابور است. از این رو، روش تحقیق حاضر پیمایش و جامعه آماری آن کلیه اساتید ودانشجویان رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور نیشابور هستند. روش نمونه گیری نیز نمونه گیری در دسترس بوده است. بدین ترتیب تعداد 73 پرسشنامه کامل، جمع آوری و جهت تجزیه و تحلیل داده ها وارد نرم افزار آماری Spss شد. جهت رتبه بندی عوامل شناسی شده نیز از آزمون فریدمن استفاده شده است. برای سنجش عوامل موفقیت در مذاکره تجاری از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد در مرحله قبل از مذاکره، جلب اعتماد و دانش از فرهنگ طرف مقابل، در مرحله حین مذاکره، تسلط بر زبان کشور خارجی و حضور مفسر و تحلیلگر( متخصص فنی) خوب در تیم ایرانی و در مرحله پس از مذاکره پایبندی به تعهدات مهم ترین عوامل برای موفقیت در مذاکره تجاری بین الملل از منظر نخبگان ارزیابی شده اند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

نظری محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    833-837
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    430
  • دانلود: 

    282
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 430

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 282 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    167-185
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    740
  • دانلود: 

    404
چکیده: 

فعالیت در عرصه تجارت و سوداگری، هم آنگونه که از نامش پیداست، تکاپو به منظور بیشینه ساختن سود است. این مهم بیش از هر چیز، مستلزم کمینه سازی ضرر در مراودات تجاری است. مخاطراتی که در جریان تجارت رخ می دهند می تواند از سود شرکتها کاسته و حتی ضررهای جبران ناپذیری به آنها تحمیل نماید. خلف وعده یا قصور در ایفای تعهدات قراردادی توسط خریدار اعم از تأخیر و یا عدم بازپرداخت ثمن کالا و خدمات و اجتناب از قبول آن، مخاطراتی است که هماره بازرگانان را تهدید می نماید. شرکتهای بازرگانی در پی مدیریت این ریسکها ممکن است به طرق مختلفی دست یازند که بیمه اعتبار به دلایل عدیده ای می تواند یکی از بهترین این روش ها باشد. چه اینکه علاوه بر جبران خسارت در صورت عدم بازپرداخت دریافتنی ها توسط خریدار، از خطرات بازرگانی پیش روی بیمه گذار می کاهد. مع الاسف، این بیمه در کشور ما مغفول مانده، حال آنکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، بیمه اعتبار تجاری در زمره اولین گزینه های تجار است. نگارندگان در این مقاله بر آنند تا علاوه بر تبیین جبران خسارت بیمه گذار در صورت رخ داد مخاطره بازرگانی به عنوان کارکرد متداول بیمه اعتبار نظیر سایر اقسام بیمه، اثر ویژه بیمه اعتبار در کاستن از میزان خطر را شرح دهد. امید آنکه مقاله حاضر، آغازی جهت پژوهش های آتی حقوقی، اقتصادی و میان رشته ای به منظور فراهم آوردن زیرساختهای بایسته این بیمه در کشورمان و همسو شدن با رویه روز تجارت جهانی گردد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 740

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 404 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    53-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2432
  • دانلود: 

    1295
چکیده: 

مدیریت وجوه نقد یکی از مباحث اصلی مدیریت مالی شرکت ها می باشد. نقدینگی، توانایی شرکت در انجام تعهدات کوتاه مدت را نشان می دهد. تهیه بودجه نقدی یکی از مهمترین ابزارهای پیش بینی های مالی کوتاه مدت به منظور مدیریت وجوه نقد شرکت ها است. بودجه نقدی جریان های نقدی ورودی و خروجی شرکت در دوره زمانی را برنامه ریزی می کند. با استفاده از این روش دوره هایی که شرکت با مازاد وجوه نقد روبرو شده و نیز دوره هایی که با کمبود این وجوه روبرو می شود و ناچار به تامین آن است مشخص می شود. در این تحقیق، تلاش می شود ضمن بررسی روابط علی میان اجزای جریانات نقدی ورودی و جریانات نقدی خروجی، یک مدل پویایی سیستم جهت برنامه ریزی وجوه نقد سازمان ها پیشنهاد گردد. به کمک مدل پیشنهادی، جریانات نقدی ورودی و جریانات نقدی خروجی پیش بینی می شود و با ارائه سناریوهای مختلف جهت رفع کمبود نقدینگی شرکت، نسبت به تغییرات متغیرهای مدل و اثر آن بر میزان نقدینگی شرکت اظهار نظر می شود.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2432

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1295 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    127-147
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1559
  • دانلود: 

    1940
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1559

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1940 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button