فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    23
  • صفحات: 

    255-276
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1303
  • دانلود: 

    1630
چکیده: 

در این پژوهش تلاش شده است تا با اتخاذ رویکرد جامع و بر اساس مدل های رفتار برنامه ریزی شده، پذیرش فناوری و پالکا، عوامل موثر بر نگرش، تمایل و رفتار بازاریابی ویروسی با موبایل در بین مصرف کنندگان جوان در شهر اردبیل شناسایی گردد. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی شهر اردبیل در نظر گرفته شد و با توجه به نامحدود بودن جامعه در نهایت 384 پرسشنامه استاندارد در بین دانشجویان توزیع گردید. داده ها بر اساس مدل معادلات ساختاری و با بکارگیری نرم افزار آموس تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که هزینه ها و لذت درک شده بر نگرش مصرف کنندگان جوان نسبت به بازاریابی موبایل با ویروس تاثیرگذار بوده است. هنجارهای ذهنی، سهولت در استفاده و مطلوبیت درک شده توانسته اند بر تمایل مصرف کنندگان جوان نسبت به بازاریابی ویروسی با موبایل تاثیر داشته باشند. نهایتا مشخص گردید که تمایل مصرف کنندگان جوان می تواند به توسعه رفتار بازاریابی ویروسی با موبایل در بین آنها کمک نماید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1303

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1630 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4-3
  • صفحات: 

    9-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2519
  • دانلود: 

    1315
چکیده: 

تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین مفاهیم قرون بیست و بیست و یکم مطرح گردیده است. این امر به خاطر دلایل بسیار منحصر به فردی از قبیل اینکه تجارت الکترونیکی، ترکیبی از فناوری، کسب و کار، بازاریابی و طراحی می باشد، مطرح شده است. بازاریابی نیز همانند دیگر موارد فوق از تاریخچه طولانی برخوردار است. با این وجود، طلوع اینترنت و تجارت الکترونیکی، کاربرد و عملکرد آنرا به شکلی نوین تغییر داده است.از تکنیک های نوین بازاریابی می توان «بازاریابی ویروسی» و بازاریابی شبکه ای را نام برد. بازاریابی ویروسی به گونه ای از بازاریابی اطلاق می شود که مبتنی بر پخش پیغام بازاریابی از طریق افراد جامعه، همانند یک ویروس، باشد. بازاریابی شبکه ای شکل دیگری از بازاریابی ویروسی است که با تشویق خریداران، پیغام بازاریابی خود را به طور ویروسی منتشر می نماید. مطالعه حاضر به بررسی و مرور استراتژی های مختلف و نکات کلیدی بازاریابی ویروسی و شبکه ای اختصاص یافته است. در مقوله بازاریابی، ویترین گردی یکی از مهمترین مسائل مطرح به منظور انجام معاملات تجاری می باشد. در این تحقیق، ویترین گردی به معنی پرس و جو در مورد کالاها و خدمات، بدون اقدام به خرید آنها می باشد. هدف اصلی این مطالعه بررسی تاثیر پدیده اجتماعی ویترین گردی بر استراتژی های بازاریابی ویروسی می باشد. روش تحقیق در این مطالعه، روش های مطالعات کتابخانه ای و میدانی به صورت توام و تلفیقی بوده است. نتیجه این تحقیق نشان دهنده این واقعیت است که، استفاده از پدیده اجتماعی ویترین گردی به عنوان یک فاکتور بهبود دهنده استراتژی های بازاریابی ویروسی موثر است. در این مقاله، برای نشان دادن اعمال پذیری و شایستگی ویترین گردی در طراحی استراتژی های بازاریابی، به مطالعه موردی تاثیر ویترین گردی بر یک فرایند چند مرحله ای تصمیم خرید مشتری پرداخته شده است. مقایسه تاثیر ویترین گردی با تاثیر تبلیغات کلامی (بازاریابی ویروسی) بر این فرایند چند مرحله ای هسته اصلی نتیجه گیری ما در این تحقیق بوده است.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2519

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1315 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    219-236
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1538
  • دانلود: 

    907
چکیده: 

مهمترین هدف این تحقیق بررسی و تعیین عوامل مرتبط با تمایل دریافت کننده پیام در انتشار پیام در برنامه های بازاریابی ویروسی در صنعت غذاهای آماده می باشد. در حقیقت، این تحقیق نظرات کاربران اینترنت شهرهای تهران، اصفهان و شیراز را در ارتباط با سه عامل کلیدی موثر بر قصد دریافت کنندگان پیام در انتشار آن، یعنی تمایلات تجاری، جذابیت و غنای رسانه ای، را مورد سنجش قرار داد. نتایج تحقیق نشان داد که میان متغیرهای «جذابیت» و «غنای رسانه ای» با متغیر «نگرش به پیام» ارتباط مثبت معنی دار وجود دارد. این ارتباط مثبت معنی دار همچنین بین متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» نیز وجود دارد. از سوی دیگر میان متغیرهای «تمایلات تجاری» با متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» ارتباط منفی معنی دار وجود دارد. علاوه بر این، در تحقیق حاضر نقش دشواری انتقال پیام در ارتباط با انتشار آن نیز از نظر کاربران مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که ارتباط مثبت معنی داری بین متغیر «دشواری انتقال» و متغیرهای «غنای رسانه ای» و «تمایل به انتشار پیام» وجود دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1538

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 907 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    38
  • صفحات: 

    124-145
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2062
  • دانلود: 

    1246
چکیده: 

بازاریابی ویروسی نوعی انتقال دهان به دهان پیام توسط افراد است که از این طریق برخی از پیام های بازاریابی مربوط به شرکت، برند و یا محصولات شرکت از طریق ابزارهای رسانه ای عمومی (غالبا اینترنت) در سطح گسترده ای بین عموم جامعه منتشر می شود. موفقیت این نوع بازاریابی با توجه به پیچیدگی خاص آن، نیازمند توجه به عوامل متعددی است که پژوهش حاضر بدنبال شناسایی این عوامل و اولویت بندی آنهاست. در این پژوهش پس از انجام مطالعات ادبیات موضوع، لیست اولیه ای از عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی شناسایی شده و سپس با ارایه پرسشنامه به مدیران کارگزاری های فعال در بازار سرمایه (تعداد 125 نفر)، فرآیند شناسایی، بازنگری و تکمیل این عوامل با توجه به اقتضائات و شرایط حاکم بر بازار سرمایه ایران تکمیل شد. در ادامه بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) این عوامل اولویت بندی شدند. نتایج نشان داد که محتوای پیام بیشترین اهمیت را در میزان موفقیت بازاریابی ویروسی ایفا می کند و هدف گیری صحیح مخاطبین، نوع فناوری مورد استفاده برای انتقال پیام، مرتبط بودن پیام ارسالی با محصول، سرگرم کنندگی پیام و اعتبار و اعتمادپذیری پیام در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2062

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1246 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2 (پیاپی 36)
  • صفحات: 

    45-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    601
  • دانلود: 

    310
چکیده: 

مقدمه: از آنجایی که، کشور ایران یکی از قطب-های اصلی گردشگری سلامت در منطقه باشد که از رهگذر آن نه تنها از خروج ارز جلوگیری می-شود، بلکه درآمد ارزی قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت. در ایران اگر چه در سال های اخیر اقدامات و برنامه-ریزی های مدیریتی و بازاریابی برای جذب گردشگر خارجی صورت گرفته است، اما متأسفانه به دلیل عدم انسجام و هماهنگی بخش-های دولتی و خصوصی و به ویژه نبود ضوابط مدون در حوزه گردشگری سلامت، این فرآیند نتایج اقتصادی مطلوبی نداشته است. به همین منظور، هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی ویروسی در توسعه گردشگری سلامت و اولویت-بندی این عوامل می باشد. روش پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث جمع آوری داده ها توصیفی است. بدین منظور پس از بیان موضوع و بررسی پیشینه پژوهش، چهارچوب مفهومی مدل مشخص و داده ها با استفاده از ابزارها و تکنیک های نگاشت شناختی فازی و تحلیل شبکه های اجتماعی تحلیل شدند. یافته ها: یافته-های حاکی از آن است که عوامل ویژگی خدمات متمایز، ایجاد اعتماد و اعتبار و محتوای پیام نسبت به سایر عوامل از مرکزیت بیشتری برخوردار است و در نتیجه به این عوامل باید توجه بیشتری نمود. نتیجه گیری: با توجه به رشد سریع اینترنت فرصت های بی شماری برای فعالان حوزه سلامت و مصرف-کنندگان قرار گرفته است که براساس نتایج پژوهش، پیشنهاد می-شود که به عوامل اصلی مؤثر بر بازاریابی ویروسی که موجب توسعه گردشگری سلامت می-شود توجه بیشتری معطوف شود و با برنامه ریزی های مناسب قدم هایی در این جهت برداشته شود.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 601

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 310 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1005
  • دانلود: 

    518
چکیده: 

شبکه های اجتماعی بسیاری از جنبه های زندگی فردی را تحت تاثیر قرار می دهند. شبکه های اجتماعی آنلاین به یکی از موثر ترین کانال ها برای بازاریابی وتبلیغات تبدیل شده اند. ازآنجا که کاربران اغلب تحت تاثیر دوستان خود قرار می گیرند. مبادلات (دهان به دهان ) که به اصطلاح بازاریابی ویروسی نامیده می شود می تواند در شبکه های اجتماعی برای افزایش پذیرش محصولات مورد استفاده قرار گیرد. درک رایج از بازاریابی ویروسی درباره ارزان بودن-آسان بودن و بسیار موثر بودن آن را به جایگزین تبلیغات سنتی تبدیل کرده است. با این حال مطالعات اخیر نشان می دهند که انتشار به سرعت محو می شود. بازاریابی ویروسی تکنیکی است که اطلاعات تبلیغات را از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می کند. مقایسه ی بین بازاریابی ویروسی آنلاین – بازاریابی ویروسی غیر متمرکز با چالش ها ی زیادی مانند: انتشار اطلاعات غیر قابل اعتماد و دانش شبکه محدودروبرو ست. بازاریابی ویروسی یکی از موثرترین و ضروری ترین استراتژی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. بازایابی ویروسی به تکنیک هایی که اخیرا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند تا محصولات را معرفی کنند – نام تجاری را تبلیغ کنند یا به اهداف دیگر بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی دست یابند اشاره دارد. ترکیب تکنیک های تصویر برداری از مغز – روش های اعتبار سنجی متقابل و داده های دنیای واقعی در رابطه باموضوع مشارکت در شبکه های اجتماعی. پژوهش های حاضر امکان پیش بینی موفقیت بازاریابی ویروسی تبلیغات ویدیویی از طریق داده های مغزی رابررسی می کند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1005

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    1 (پیاپی 4)
  • صفحات: 

    55-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1279
  • دانلود: 

    642
چکیده: 

باوجود افزایش محبوبیت بازاریابی ویروسی، عوامل کلیدی اثرگذار بر این استراتژی نوپای بازاریابی همچنان ناشناخته باقی مانده است. پژوهش حاضر از میان این عوامل حیاتی، برروی انگیزه مخاطبان شرکت ها از ارسال پیام های الکترونیکی دریافتی برای دیگران متمرکز شده است. در این پژوهش، ضمن مطالعه پیشینه و مبانی نظری این حوزه بازاریابی، اثر عوامل بالقوه 1. نیاز به بخشی از یک گروه بودن، 2. نیاز به متفاوت بودن، 3. نوع دوستی، 4. نیاز به رشد شخصی، برروی تعداد ارسال های پیام های الکترونیکی برای دیگران بررسی شده است. همچنین در این باره بحث شده است که آیا داشتن خصوصیت کنجکاوی بالا می تواند ازطریق افزایش استفاده از پیام های الکترونیکی بر تعداد ارسال های این افراد اثر گذارد. نتیجه پژوهش حاضر که برروی نمونه ای بالغ بر 300 نفر ازدانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است، نشان می دهد افرادی با نیاز به تعلق بیشتر، نوع دوستی بیشتر، نیاز به رشد شخصی بیشتر و نیز خصوصیت کنجکاوی بیشتر از دیگران به ارسال پیام های الکترونیکی تمایل دارند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1279

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 642 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    1067
  • دانلود: 

    520
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1067

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 520
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    21
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    83-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1152
  • دانلود: 

    571
چکیده: 

علیرغم محبوبیت روزافزون بازاریابی ویروسی، عوامل موثر بر موفقیت آن هنوز بطور کامل شناخته شده نیستند. این تحقیق با هدف شناسایی انگیزه های انتقال پیام در بازاریابی ویروسی انجام شد. در این پژوهش که استراتژی آن توصیفی- پیمایشی می باشد، 396 نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. مشوق مادی، نوع دوستی، خودافزایی و منافع اجتماعی به عنوان متغیرهای مستقل و انتقال پیام و برون گرایی به ترتیب به عنوان متغیرهای وابسته و تعدیل گر این تحقیق بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شد. برای آزمون فرضیه ها از رگرسیون چندگانه همزمان و برای ارزیابی نقش تعدیل کننده از روش بارون و کنی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد غیر از مشوق مادی، سایر متغیرهای مستقل تاثیر مثبت و معنادار بر انتقال پیام دارند. همچنین برونگرایی رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته را تعدیل می کند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1152

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 571 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسنده: 

حبیبی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    333
  • دانلود: 

    148
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 148
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button