فهرست دوره های نشریه : 13 دوره سال 1400 سال 1399 سال 1398 سال 1397 دوره 10, شماره 40 دوره 10, شماره 39 دوره 10, شماره 38 دوره 10, شماره 37 سال 1396 سال 1395 سال 1394 سال 1393 سال 1392 سال 1391 سال 1390 سال 1389 سال 1388
فهرست مقالات نشریه: فصلنامه پژوهش نامه ادبيات تعليمي (پژوهشنامه زبان و ادبيات فارسي), پاييز 1397, دوره 10, شماره 39 7 مقاله 1 : نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دوره ی سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمان های اجتماعی و کلامی) نویسنده: مشتاق مهر رحمان,گلي احمد,معنوي فاطمه صفحه: از 1 تا 28 کلید واژه: ادبيات تعليميحکومت هاي استبداديعلم کلامعرفان و تصوفطنز مراجع: (0) استنادها: (0) بارگیری متن کامل: 2 : تربیت تدریجی و تأثیرپذیری مولانا از امام محمد غزّالی نویسنده: شايگان فر حميدرضا,فرداد علي صفحه: از 29 تا 54 کلید واژه: غزّاليمولويتعليم و تربيتخودشناسي و تربيت تدريجي مراجع: (0) استنادها: (0) بارگیری متن کامل: 3 : بررسی مضامین تعلیمی در سفرنامه های ناصرخسرو، نزاری قُهستانی، خسی در میقات جلال آل احمد نویسنده: مدرس زاده عبدالرضا,پورسيد معصومه صفحه: از 55 تا 94 کلید واژه: سفرنامهادبيات تعليميناصرخسرونزاري قهستانيآل احمد مراجع: (0) استنادها: (0) بارگیری متن کامل: 4 : بررسی چگونگی بازتاب اندرزگزاری و اندرزگزاران در دیوان حافظ نویسنده: فرهمند رويين تن,صباحي گراغاني ليدا صفحه: از 95 تا 124 کلید واژه: ادب تعليميحافظاندرزاندرزگزارانشيوه هاي اندرز مراجع: (0) استنادها: (0) بارگیری متن کامل: 5 : گذر از رمز به تعلیم خوانش انتقادی دو بیت رمزی در اولین داستان مثنوی نویسنده: زندمقدم ساسان,نوريان سيدمهدي صفحه: از 125 تا 152 کلید واژه: مثنوي معنويرمز و ادبيات تعليميبراعت استهلالمضمون حکايت نخستين مثنويساختار مثنوي مراجع: (0) استنادها: (0) بارگیری متن کامل: 6 : تاریکی های ادبیات تعلیمی با تکیه بر اندرزنامه های سیاسی قرن پنجم تا هفتم (بدآموزی های اندرزنامه های سیاسی و چرایی وجود آن ها) نویسنده: صدقي حسين,مهرباني ممدوح فاطمه صفحه: از 153 تا 188 کلید واژه: رذايل اخلاقيبدآموزياندرزنامه هاي سياسينظام طبقاتياستبداد مراجع: (0) استنادها: (0) بارگیری متن کامل: 7 : انتقام و انگیزه های آن در شاهنامه ی فردوسی و ایلیاد و اودیسه ی هومر نویسنده: محمدزاده مريم* صفحه: از 189 تا 214 کلید واژه: انتقاماوديسهايليادشاهنامهفردوسيهومر مراجع: (0) استنادها: (0) بارگیری متن کامل: