برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي نقش شخصيت برند در شکل گيري ارزش ويژه برند (مطالعه موردي اپراتور همراه اول)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 

از آنجا که ارزش ويژه نام تجاري در تدوين استراتژي کسب و کار کمک شاياني کرده و در بلندمدت به سودآوري سازمان ها منجر مي شود، بنابراين، شناسايي تاثير شخصيت نام تجاري بر ارزش ويژه نام تجاري از ديدگاه مشتريان بسيار مهم است. اما از آنجايي که در رابطه با تاثير مستقيم شخصيت برند بر ارزش ويژه برند مستندات کمي وجود دارد، از اين رو با توجه به ادبيات موضوع تحقيق و پيشينه تحقيقات گذشته، از مفاهيم اعتماد به برند و نگرش به برند به عنوان متغيرهاي ميانجي در رابطه غيرمستقيم شخصيت برند بر ارزش ويژه برند استفاده شد. جامعه آماري تحقيق را 384 نفر از مشترکان اپراتور "همراه اول" در منطقه پنج تهران را در بر مي گيرد. ابزار گردآوري داده در اين تحقيق، پرسشنامه مي باشد که از پايايي و روايي مورد نظر برخوردار مي باشد. جهت آزمون فرضيه هاي تحقيق نيز از روش حداقل مربعات جزئي و به کمک نرم افزار Smart PLS نسخه دو، استفاده شد. نتايج تحقيق حکايت از وجود اثر مثبت اما غيرمستقيم شخصيت برند بر ارزش ويژه برند دارد، همچنين اثر مستقيم متغيرهاي اعتماد به برند و نگرش به برند بر ارزش ويژه برند مورد تاييد قرار گرفت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 428
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی