نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير استفاده از رويکرد کلاس معکوس بر يادگيري درس علوم دانش آموزان دوره ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به منظور بررسي تاثير استفاده از روش کلاس معکوس بر يادگيري دانش آموزان در درس علوم انجام گرفت. روش پژوهش نيمه تجربي از نوع پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش را کليه دانش آموزان دوره ابتدايي شهرستان قائم شهر در سال تحصيلي 94-95 به تعداد 3860 نفر که در 111 کلاس پايه ششم مشغول به تحصيل بودند، تشکيل مي دادند. از ميان مدارس شرکت کننده در طرح تدريس تخصصي، يک مدرسه و در آن دو کلاس پايه ششم به روش تصادفي ساده به عنوان گروه هاي آزمايش و کنترل انتخاب شدند. براي سنجش يادگيري دانش آموزان از پيش آزمون و پس آزمون محقق ساخته استفاده شده که روايي آن توسط متخصصان تاييد شده است و پايايي آن از روش آلفاي کرونباخ، 0.78 به دست آمده است. براي تحليل داده ها نيز از روش تحليل کوواريانس استفاده شده است. نتايج به دست آمده حاکي از تاثير استفاده از روش کلاس معکوس بر يادگيري دانش آموزان در درس علوم بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسماعیلی فر، م.، و تقوایی یزدی، م.، و نیازآذری، ک. (1395). تاثیر استفاده از رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری درس علوم دانش آموزان دوره ابتدایی. شباک, 2(7 (پیاپی 14) (جلد 1 مطالعات علوم انسانی)), 21-26. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278592



Vancouver : کپی

اسماعیلی فر محمدصادق، تقوایی یزدی مریم، نیازآذری کیومرث. تاثیر استفاده از رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری درس علوم دانش آموزان دوره ابتدایی. شباک. 1395 [cited 2022June29];2(7 (پیاپی 14) (جلد 1 مطالعات علوم انسانی)):21-26. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278592



IEEE : کپی

اسماعیلی فر، م.، تقوایی یزدی، م.، نیازآذری، ک.، 1395. تاثیر استفاده از رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری درس علوم دانش آموزان دوره ابتدایی. شباک, [online] 2(7 (پیاپی 14) (جلد 1 مطالعات علوم انسانی)), pp.21-26. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=278592.



 

 
بازدید یکساله 991 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی