نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1397 , دوره  17 , شماره  51 ; از صفحه 345 تا صفحه 356 .
 
عنوان مقاله: 

ارائه مدلي به منظور ارزيابي اثربخشي تبليغات شهري با رويکرد مالي اقتصادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
هدف اين تحقيق ارائه مدلي به منظور ارزيابي اثربخشي تبليغات شهري با رويکرد مالي-اقتصادي و شناسايي ابعاد و روابط بين آنها بود. روش تحقيق بر مبناي روش توصيفي از نوع همبستگي بود. جامعه آماري تحقيق حاضر را کليه شهروندان شهر اصفهان به تعداد2017780 نفر تشکيل دادند که از طريق فرمول نمونه گيري کوکران تعداد 393 نفر حجم نمونه محاسبه و از طريق روش نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پنج پرسشنامه بود که روايي آن به صورت محتوايي، صوري و عاملي مورد تائيد قرار گرفت. تجزيه و تحليل داده ها در دو سطح توصيفي (ميانگين، جداول فراواني و نمودارها) و استنباطي (مدل معادلات ساختاري) با استفاده از نرم افزار آماري اس. پي. اس. اس و ليزرل صورت گرفت. نتايج تحقيق با استفاده از مدل معادلات ساختاري نشان داد که ابعاد اثربخشي تبليغات مشتمل بر جاذبه هاي بصري، باورپذيري، مربوط بودن، قابليت اقناع، بعد محتوايي و اطلاعاتي تبليغ و قابليت ياداوري تبليغات با ضرايب تاثير 39/0، 43/0، 36/0، 25/0، 33/0 و 31/0 بر گرايش و علاقه به تبليغ تاثير داشته و از اين طريق آگاهي از تبليغ، تصور از تبليغ در ذهن مخاطب و تمايل به استفاده از پيامهاي تبليغ را تحت تاثير قرار مي دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ابراهیم زاده، ر.، و حقیقت، ش.، و همتی، ع. (1397). ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی اقتصادی. مدیریت شهری, 17(51 ), 345-356. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=483986



Vancouver : کپی

ابراهیم زاده رضا، حقیقت شراره، همتی علی. ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی اقتصادی. مدیریت شهری. 1397 [cited 2022August11];17(51 ):345-356. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=483986



IEEE : کپی

ابراهیم زاده، ر.، حقیقت، ش.، همتی، ع.، 1397. ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی اقتصادی. مدیریت شهری, [online] 17(51 ), pp.345-356. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=483986.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی