برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه اثربخشي آموزش نوروفيدبک و نوروفيدبک به همراه بازتواني شناختي در بهبود کودکان داراي اختلال کمبود توجه-بيش فعالي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: هدف اصلي پژوهش حاضر مقايسه اثربخشي نوروفيدبک و نوروفيدبک به همراه بازتواني شناختي در دانش آموزان داراي اختلال کمبود توجه بيش فعالي است.
روش: بدين منظور 20 نفر از دانش آموزان داراي اختلال کمبود توجه بيش فعالي دوره ابتدايي با روش نمونه گيري هدفمند از مراجعه کنندگان به کلينيک شهر تهران انتخاب شدند. همه آزمودني ها قبل و بعد از مداخله درماني با آزمون کامپيوتري
TOVA (به عنوان يک آزمون ارزيابي عملکرد مستمر) با هدف ارزيابي متغيرهاي توجه مورد ارزيابي قرار گرفتند. دانش آموزان به دو گروه تقسيم شده و يک گروه 10 نفر در معرض درمان نوروفيدبک قرار گرفتند و گروه ديگر آموزش نوروفيدبک را به همراه بازتواني شناختي دريافت کردند. جلسات براي هر دو گروه به مدت 10 هفته و هر هفته سه جلسه برگزار شد. داده ها با استفاده از آزمون کوواريانس تجزيه و تحليل شدند.
يافته ها: نتايج نشان داد گروه نوروفيدبک همراه با بازتواني شناختي، نسبت به آموزش نوروفيدبک به تنهايي، تاثير معنادارتري بر کاهش مشکلات تکانشگري و افزايش توجه دارد.
نتيجه گيري: نتايج اين مطالعه نشان داد که نوروفيدبک باعث کاهش علائم بيش فعالي مي شود و اگر بازتواني شناختي به آن اضافه گردد، اثر بيشتري خواهد داشت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 162
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی