برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1398 , دوره  9 , شماره  2 ; از صفحه 585 تا صفحه 607 .
 
عنوان مقاله: 

هوش فرهنگي، هويت فرهنگي و استفاده عناوين خطابي انگليسي توسط فراگيران ايراني زبان انگليسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه قم، قم، ايران
 
چکیده: 
اين مطالعه به بررسي اثر متقابل هوش فرهنگي و هويت فرهنگي بر استفاده از عناوين خطابي انگليسي پرداخته است. پنجاه و دو دانشجو با سطح زباني متوسط، به دو گروه هويت و هوش فرهنگي بالا و پايين تقسيم شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا در مطالعة رابطة بين عوامل هوش فرهنگي و عناوين خطابي شرکت کنند و پرسشنامه هاي هويت فرهنگي، هوش فرهنگي و تست عناوين خطابي را پاسخ دهند. شيوة آماري مورد استفاده واريانس متغيري دو سويه و همبستگي پيرسون بودند. نتايج اثر متقابلي را بين هويت و هوش فرهنگي بر استفاده از عناوين خطابي انگليسي نشان ندادند. افزون بر اين، بين چهار عامل هوش فرهنگي و استفاده از عناوين خطابي نيز رابطة معناداري يافت نشد. يافته ها نشان مي دهد که هويت فرهنگي در ميان دانشجويان زبان انگليسي در حال فراموشي است. همچنين، طرح موضوعاتي چون جهاني شدن و تفوق زبان انگليسي در اين مطالعه، نياز به پژوهش هاي بيشتري را خاطر نشان مي سازد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدحسین پور، ر.، و سربندی فراهانی، م. (1398). هوش فرهنگی, هویت فرهنگی و استفاده عناوین خطابی انگلیسی توسط فراگیران ایرانی زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی), 9(2 ), 585-607. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=497828



Vancouver : کپی

محمدحسین پور رسول، سربندی فراهانی مریم. هوش فرهنگی, هویت فرهنگی و استفاده عناوین خطابی انگلیسی توسط فراگیران ایرانی زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی). 1398 [cited 2021November30];9(2 ):585-607. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=497828



IEEE : کپی

محمدحسین پور، ر.، سربندی فراهانی، م.، 1398. هوش فرهنگی, هویت فرهنگی و استفاده عناوین خطابی انگلیسی توسط فراگیران ایرانی زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی), [online] 9(2 ), pp.585-607. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=497828.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 76 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی