بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

بالا بردن آمار بازدید سایت


قبل از اینکه به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های افزایش ترافیک وب‌سایت بپردازیم، بهتر است با اهمیت آن آشنا شوید.

images_1668601799.jpg

اگر صاحب یک  کسب‌وکار یا حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستید، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش‌هایی که با آن روبرو می‌شوید، یادگیری و پیاده‌سازی روش‌های بالا بردن آمار بازدید سایت است. این سؤال که چگونه ترافیک وب‌سایت را افزایش دهیم، به دغدغه همیشگی‌تان تبدیل می‌شود. همیشه به دنبال منابع جدید برای جذب ترافیک هستید و استراتژی‌های جدیدی را امتحان خواهید کرد. زیرا موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی به‌طور مداوم الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهند. به‌طورکلی هدف اصلی از راه‌اندازی و فعالیت بر روی یک وب‌سایت افزایش ترافیک آن در صفحه نتایج موتورهای جستجو که اصطلاحاً به آن SERPS گفته می‌شود، است.

بالا بردن آمار بازدید سایت چه اهمیتی دارد؟

قبل از اینکه به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های افزایش ترافیک وب‌سایت بپردازیم، بهتر است با اهمیت آن آشنا شوید. موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی یک وب‌سایت معیارهای گوناگونی را در نظر می‌گیرند که در میان آن‌ها رشد ترافیک وب‌سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است. به‌عبارت‌دیگر هرچقدر که یک وب‌سایت بتواند بازدیدکننده بیشتری را در مقایسه با رقبای خود جذب ‌کند، موتورهای جستجو رتبه بالاتری به آن خواهند داد. چراکه رشد ترافیک منجر به شناخت بهتر برند، افزایش درآمد و جذب مشتری بیشتر موارد زیر می‌شود.

روش‌های افزایش ترافیک وب‌سایت

کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که علی‌رغم صرف پول، وقت و انرژی برای افزایش ترافیک وب‌سایت خود نتوانسته‌اند رتبه آن را در صفحه نتایج گوگل افزایش دهند. به نظر شما چه دلیلی برای این موضوع وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که افزایش بازدید سایت نیاز به استراتژی دقیق و اصولی دارد و به‌هیچ‌عنوان نباید انتظار داشته باشید که صرفاً با تولید محتوا و بعد از مدت کوتاهی می‌توانید به این موفقیت دست‌یابید. علاوه بر این، لازم است بدانید که برای بالا بردن آمار بازدید هر سایت باید استراتژی خاص و منحصربه‌فردی داشته باشید و نمی‌توانید یک نوع استراتژی را بر روی هر وب‌سایتی پیاده‌سازی کنید.

در ادامه قصد داریم به معرفی 8 روش کاربردی و مؤثر برای بالا بردن میزان ترافیک وب‌سایت بپردازیم:

1.  بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد، انتشار و توزیع انواع مختلف محتوا برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر است. در اصل، هر تاکتیک بازاریابی که باید در آن کاری با محتوا (نوشتاری، بصری، صوتی یا تصویری) انجام دهید می‌تواند به‌عنوان بازاریابی محتوا در نظر گرفته شود. اگر با تکنیک‌ها و روش‌های تولید محتوای سئوشده آشنا هستید، می‌توانید تولید محتوای وب‌سایتتان را خودتان انجام دهید، اما اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید، توصیه می‌کنیم به سراغ سفارش تولید محتوا از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، بروید. تولیدکنندگان محتوا معمولاً افرادی باتجربه و متخصص هستند که دانش بالایی در تولید محتوای کاربرپسند و منطبق با استانداردهای گوگل دارند.

images_1668601807.jpg

2.  سئو درون صفحه (on-page seo)

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه ترافیک و آمار بازدید وب‌سایت را به‌صورت ارگانیک بالا ببرید، سئو درون صفحه بهترین گزینه برای شماست. منظور از سئوی درون سایت، عمل بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت برای موتورهای جستجو به‌منظور دستیابی به رتبه بالاتر و جذب ترافیک وب‌سایت است.

 سئوی درون صفحه از محتوای باکیفیت، متا تگ‌ها، تگ‌های عنوان، تصاویر بهینه‌شده، لینک‌های داخلی و URLها تشکیل ‌شده است. مطمئن شوید که تمام صفحات وب مهم شما، مانند صفحات فرود، صفحه اصلی و صفحات محصولات بهینه‌ شده باشند، زیرا این‌ها محرک‌های اصلی ترافیک آنلاین شما هستند.

بهتر است که کار سئو وب‌سایت را به افراد متخصص و باتجربه واگذار بسپارید، اما اگر خودتان تمایل به انجام این کار دارید، آموزش سئو وردپرس کمک زیادی به شما خواهد کرد.

3.    سئو خارج از صفحه (off-page seo)

سئوی خارج از صفحه درواقع بک لینکی از دامنه دیگر به دامنه شماست. یادگیری کار با بک لینک، بازدید و اعتبار وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. بهتر است از منابع مرتبط با صنعت کسب‌وکار خود بک لینک دریافت کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که وب‌سایت‌هایی که به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند قابل‌اعتماد هستند. لینک‌های اسپم از دامنه‌های ضعیف بیشتر از اینکه مفید باشند به شما آسیب می‌رسانند.

4.  تبلیغات گوگل

سریع‌ترین راه برای بالا بردن آمار بازدید سایت در صدر نتایج جستجو از طریق تبلیغات گوگل است. مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با محتوای شما دارند، چراکه گوگل کیفیت و ارتباط صفحه وب را هنگام فهرست‌بندی نتایج جستجوی پولی در نظر می‌گیرد. اگر انتخاب کلمه کلیدی به‌درستی انجام شود، وب‌سایت شما در بالای یک عبارت جستجوی مرتبط قرار می‌گیرد و با کمک تبلیغات گوگل، محتوای شما بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد.

5.  خرید رپورتاژ آگهی

گرچه هدف اصلی از خرید رپورتاژ آگهی ، گرفتن بک لینک است اما بازدید سایت را نیز می‌توانید افزایش دهید. برای این کار کافی است یک متن خبری که شامل دو یا سه لینک به وب‌سایتتان است بنویسید و در رسانه‌های خبری پربازدید منتشر کنید. این تکنیک، درواقع نوعی روش تبلیغاتی است که به دلیل خبری بودن محتوا، گوگل اعتبار بیشتری نسبت به تبلیغات مستقیمی که در بخش‌های مختلف وب‌سایت درج می‌شوند، برای آن قائل است.

6.  تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

اگر برایتان مهم نیست که مقداری هزینه برای جذب ترافیک به وب‌سایت خود صرف کنید، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی ابزار مؤثر دیگری برای رسیدن به آن است. شما می‌توانید در پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی ازجمله فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتیوب، پینترست، لینکدین، تبلیغ کنید.

اول‌ازهمه، پلتفرم(های) مناسبی را برای تبلیغ بر اساس جایی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند، انتخاب کنید. سپس، تبلیغات خود را برای یک بخش کاربری خاص هدف‌گذاری کنید تا اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهید.

7.  بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت

سرعت بارگذاری سایت شما بیش از آنچه تصور می‌کنید در موفقیت و بالا بردن آمار بازدید آن نقش دارد. صفحات وب با سرعت پایین دارای نرخ پرش بالایی هستند. چراکه اگر سایت به‌سرعت بارگیری نشود، بسیاری از بازدیدکنندگان آن را ترک می‌کنند. گوگل نیز این موضوع را به‌عنوان یک تجربه کاربری منفی تعبیر می‌کند و رتبه سایت را در صفحات نتایج کاهش می‌دهد.

اجرای تست وب‌سایت برای تعیین اینکه متوجه شوید چه چیزی ممکن است سرعت سایت شما را کاهش دهد اهمیت بسیار زیادی دارد. ابزارهای مفید متعددی مانند Search Console، Semrush Website Audit، GTmetrix  برای کمک به شما در این زمینه وجود دارد.

8.  طراحی ریسپانسیو وب‌سایت

ترافیک وب‌سایت تقریباً به‌طور مساوی بین دستگاه‌های دسکتاپ و تلفن همراه تقسیم می‌شود، بنابراین باید سایت خود را در هر دو نوع دستگاه کاملاً کاربردی کنید. طراحی وب ریسپانسیو تضمین می‌کند که سایت شما به‌طور یکپارچه با هر اندازه صفحه‌ نمایش سازگار می‌شود و به کاربران یک تجربه مرور راحت در هر نوع دستگاهی را می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که ترافیک بیشتر وب‌سایت همیشه به معنای فروش و درآمد بیشتر نیست. بنابراین، قبل از هر چیز باید اهداف خود را تعیین کنید و سپس به دنبال پیاده‌سازی تاکتیک‌های همسو با استراتژی کلی‌تان بروید. به‌عنوان‌مثال اگر هدف شما از افزایش بازدید سایت، درآمد بیشتر است، از روش‌هایی استفاده کنید که بهتر می‌توانند کاربران سایت را به مشتری‌های وفادار تبدیل کنند.

پست های مرتبط

سئو یا seo چیست؟ بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

تاریخ: 1400/06/30

بازدید: 1169

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

سئو یا seo چیست؟ بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

مدرس

@ins

نقش و تأثیر تولید محتوای خوب بر بهبود سئو

تاریخ: 1400/07/11

بازدید: 1285

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

اگر به دنبال این هستید که صفحات سایت‌تان در رتبه‌بندی‌ها به صورت ارگانیک دیده شود و ترافیک بیشتری را جذب کنید باید پرتلاش و سخت‌کوش باشید. شما می‌توانید با تولید محتوای مداوم به این خواسته خود دست پیدا کنید.

مدرس

@ins

سئو و وردپرس چیست؟ ارتباط آن‌ها با یکدیگر چگونه است؟

تاریخ: 1400/08/29

بازدید: 1037

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

با گسترش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی و فروش آنلاین، امروزه افراد زیادی علاقمند به این حوزه شده‌اند و بعضاً شروع به فعالیت در آن نیز می‌کنند.

مدرس

@ins

آموزش مهارت‌های طلایی برای متخصصان سئو با وبین سئو

تاریخ: 1400/10/03

بازدید: 970

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

براساس گزارش‌های اخیر وبین سئو سایت برتر آموزش سئو؛ دو دهه از پیدایش بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌گذرد.

مدرس

@ins