مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

افزایش مهارت های عاطفی دانش آموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 اصطلاح پردازش هیجانی برای کاهش ترس و اضطراب, در طی درمان موفق و بالاخص در مداخله های درمانی مبتنی بر مواجهه مورد استفاده قرار می گیرد. پردازش هیجانی, فرایندی است که به موجب آن آشفتگی های هیجانی روبه زوال می روند تا رفتارها و تجربیات دیگر افزایش یابند و بدون مانع پیش روند. برای درک پردازش هیجانی لازم است. هدف های پردازش هیجانی طبیعی که بعد از ضربه روانی پدید می آیند, مورد بررسی قرار گیرند. پردازش هیجانی به طورطبیعی, باعث فعالیت شناختی می شود.پاسخ های مقابله ای غیرمفید, مثل اجتناب شناختی, شامل پاسخ هایی هستند که به طور طبیعی, با شکست پردازش هیجانی ارتباط دارند, برخی از راهبردها نظیر نگرانی و نشخوار فکری و راهبردهای اجتنابی مقابله ای, مشکل زا هستند, بنابراین آموزش پردازش هیجانی می تواند در افزایش مهارت های عاطفی و کاهش آشفتگی و مشکلات هیجانی, موثر باشد.نمونه مورد مطالعه این پژوهش شامل 60 دانش آموز (30 پسر و 30 دختر) بود که به صورت تصادفی انتخاب و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. در گروه آزمایش 12 جلسه 2 ساعته پردازش هیجانی آموزش داده شد و افراد گواه در فهرست انتظار قرار گرفنند.ابزارهای مورد استفاده, پرسش نامه هوش هیجانی کوپر و خودکنترلی رزنبام بود. نتایج نشان داد آموزش پردازش هیجانی بر افزایش مهارت های عاطفی, مهارت های بین فردی و درون فردی و خودکنترلی دانش آموزان موثر بوده است (P<0.05). بر اساس این نتایج پیشنهاد می شود با هدف اصلاح پردازش هیجانی, آموزش های مهارت های عاطفی در برنامه های درسی آموزش و پرورش از دوران پیش دبستانی لحاظ گردد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، فاطمه. (1386). افزایش مهارت های عاطفی دانش آموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی. سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). SID. https://sid.ir/paper/820384/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی فاطمه. افزایش مهارت های عاطفی دانش آموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/820384/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه بهرامی، “افزایش مهارت های عاطفی دانش آموزان از طریق آموزش پردازش هیجانی،” presented at the سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/820384/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button