مشخصات

عنوان:

دستیابی به دانش فنی طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباطات در رانش برقی مترو (نمونه آزمایشگاهی)



گروه تخصصی:  فنی و مهندسی

سازمان مجری:  پژوهشکده برق 

گروه پژوهشی: مبدل‌های الکتریکی و سیستم‌های قدرت

پژوهشگران: 
فاضلی مهدی (مسئول طرح)
قربانعلی افجه محسن (همکار طرح)
فرزی محمد (مشاور طرح)
پیچان محمد (همکار طرح)
صدری مهدی (همکار طرح)
فغانی مهدی (همکار طرح)
کریمی محسن (همکار طرح)

تاریخ خاتمه:  اردیبهشت 1397

کارفرما: 

خروجی طرح: 
 
تلفن: 77896688-021

نشانی سازمان مجری: تهران، نارمک، خیابان فرجام، خیابان شهید حیدرخانی، خیابان شهید ملک لو، شماره 9، کدپستی: 16849، صندوق
 

چکیده:

سیستم های مختلفی در هر ناوگان ریلی موجود است، از آن جمله می توان به مواردسیستم تراکشن موتور (MCM)، سیستم مبدل برق و باتری شارژر قطار(ACM)، سیستم کنترل ترمز، سیستم سیگنالینگ، سیستم تهویه هوا، سیستم کنترل درب قطار و. . . اشاره کرد. همان طور که از نام گذاری سیستم کنترل و مانیتورینگ مشخص است در یک ناوگان ریلی این سیستم باید بایکایک سیستم های یادشده در ارتباط بوده و بر کار آن ها نظارت داشته باشد. 	 	 استانداردهای مختلف در دنیا در سیستم های کنترل و مانیتورینگ موردتوجه قرارگرفته است. بر اساس مطالعه صورت گرفته در مجموع استانداردهایCan Open یا اترنت بهترین گزینه توسعه توسط جهاد دانشگاهی برای کشور است. 	 	 این طرح به بررسی استانداردها و روشهای مختلف موجود برای سیستم کنترل و مانیتورینگ (TCMS) در صنعت مترو بخصوص نمونه موجود در مترو تهران پرداخته و در نهایت یک سیستم محدود برای قرار گرفتن در کنار یک موتور تراکشن و یک ACM و MCM و یک HMI پیاده سازی و کدنویسی میگردد.



کلیدواژگان: سیستم کنترل و مانیتورینگ قطار,اترنت,مدباس TCP

 
 
Title:

Achieving Technical Knowledge in Designing and Implementing of Communication Management System(TCMS) in propulsion of Metro



Abstract:

Different systems exist in the metro system, for example, the MCM, the ACM, Brake, Signaling System, Air Conditioning System, Doors Control System, and traction motors. The control and monitoring system in a railroad navigation system should be linked to each other and monitored by the systems. There are various standards for control and monitoring systems. According to our study, Can Open and Ethernet standards are the best development option. This study reviews the standards for the TCMS system and ultimately implements and codifies a limited system for locating alongside a traction motor, an ACM and MCM, and an HMI.



Keyword(s): Train control and monitoring system,Ethernet,TCP modbus