برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي مدل هويت برند صنعت ورزش ايران (مورد مطالعه: ليگ برتر فوتبال)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
 
چکیده: 

فوتبال صنعتي است که برندينگ و اساس آن يعني هويت برند، اهميت فوق العاده اي در آن دارد. بطوريکه محققان، در کشورهاي صاحب فوتبال الگوهاي برند خاصي در ارتباط با آن ارائه داده اند. در اين تحقيق با استفاده از روش توصيفي تحليلي و با هدف کاربردي، اطلاعات در دو فاز کيفي و کمي گرد آوري گرديد. جامعه آماري، شامل 10 نفر از خبرگان مرتبط و کارشناس در زمينه تحقيق، و تماشاگران 6 تيم ليگ برتري که در ورزشگاه حاضر شدند، مي باشد. حجم نمونه در فاز اول 300 و فاز دوم 720 نفر بود که با روش تصادفي ساده و با نسبت برابر، از هواداران تيم ها انتخاب شد.
بر اين اساس پژوهشگران ضروري ديدند که بر پايه ديدگاههاي نوين تئوري هويت برند و با در نظر گرفتن الگوهاي هويت برند چند کشور داراي برند فوتبال (آلمان، اسپانيا، فرانسه، کره جنوبي) به همراه استفاده از نظرات خبرگان و هواداران، الگوي عوامل هويت برند تيم هاي حاضر در ليگ برتر فوتبال کشور در فصل 91.92 را ارائه نمايند و در نهايت با استفاده تحليل عاملي و الگوي معادلات ساختاري ديدگاهي نوين در مورد ابعاد هويت برند فوتبال کشور ارائه شدکه به ترتيب بار عاملي عبارتند از: موفقيت (0.96)، رنگ (0.95)، نام و نشان (0.94)، تحويل (0.93)، لباس (0.92)، هوادار و رقيب (0.88)، پيوندهاي جغرافيايي و سابقه (0.87)، بازيکنان ستاره و سنت (0.84)، عملکرد (0.83)، استاديوم (0.73)، و کارکنان غير بازيکن (0.59).

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 443
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی