نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه نگرش معلمان ويژه و عادي و شناسايي متغيرهاي مرتبط با نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابينا و يكپارچه سازي آموزشي آنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به منظور مقايسه نگرش معلمان ويژه و عادي نسبت به دانش آموزان نابينا و يكپارچه سازي آموزشي آنان و شناسايي متغيرهاي مرتبط با نگرش معلمان ويژه و عادي صورت گرفته است. در پژوهش پس رويدادي حاضر، 148 نفر معلم از دبستان هاي عادي و استثنايي شهر تهران شركت داشتند كه تعداد 74 نفر از آنها معلم ويژه دانش آموزان نابينا و 74 نفر معلم عادي بودند. نگرش معلمان توسط مقياس نگرش سنج به ويژه (1992) پس از اعمال انطباق هاي ضروري مورد بررسي قرار گرفت. در اين پژوهش، تماس اجتماعي، جنس، سن، گذراندن دوره ضمن خدمت، پايه تحصيلي مورد تدريس معلمان به عنوان متغيرهاي پيش بين و نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابينا و نگرش نسبت به يكپارچه سازي آموزشي دانش آموزان نابينا به عنوان متغيرهاي ملاك محسوب مي شدند. براي تحليل داده هاي اين پژوهش از آزمون تي براي دو گروه مستقل و رگرسيون چند متغيره استفاده شد. يافته هاي به دست آمده نشان داد كه: الف- نگرش معلمان ويژه نسبت به دانش آموزان نابينا و يكپارچه سازي آموزشي آنان به طور معناداري از نگرش معلمان عادي مثبت تر است و ب- آن گروه از معلمان عادي و ويژه اي كه با كودكان نابينا تماس اجتماعي بيشتري داشته اند، اطلاعات درست تري راجع به آنان دارند، دوره ضمن خدمت بيشتري گذرانده اند، از سطح تحصيلات بالاتري برخودارند و جوان تر هستند، نگرش مثبت تري ابزار كردند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

به پژوه، ا.، و ترابی، ع. (1387). مقایسه نگرش معلمان ویژه و عادی و شناسایی متغیرهای مرتبط با نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان. روانشناسی معاصر, 3(2 (پیاپی 6)), 50-60. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=96115



Vancouver : کپی

به پژوه احمد، ترابی علی اکبر. مقایسه نگرش معلمان ویژه و عادی و شناسایی متغیرهای مرتبط با نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان. روانشناسی معاصر. 1387 [cited 2022May18];3(2 (پیاپی 6)):50-60. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=96115



IEEE : کپی

به پژوه، ا.، ترابی، ع.، 1387. مقایسه نگرش معلمان ویژه و عادی و شناسایی متغیرهای مرتبط با نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان. روانشناسی معاصر, [online] 3(2 (پیاپی 6)), pp.50-60. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=96115.



 

 
بازدید یکساله 499 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی