برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش روش هاي آموزشي "كل" و "جزء" بر ميزان يادگيري در شنا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه امام حسین (ع)
 
چکیده: 

هدف از اين تحقيق؛ بررسي روش هاي تمريني کل، جزء و تعيين روش برتر از حيث ميزان و سرعت يادگيري در شناي قورباغه است. به اين منظور چهل نفر آزمودني با دامنه سني (30-25) سال به دو گروه 20 نفري A و B به روش تمرين "جزء" به مدت چهارده جلسه تحت آموزش قرار گرفتند.
براي همسان سازي افراد گروه ها، قابليت هاي شناوري (وزن، سن، درصد چربي زير پوست و نسبت طول دست ها به قد) اندازه گيري شد. اختلاف معني داري در ميانگين قابليت هاي بين دو گروه مشاهده نشد. براي تجزيه و تحليل آماري داده ها از آزمون تي_استيودنت در گروه هاي مستقل استفاده شده است.
نتايج تحقيق آزمون يادداري که پس از 7 هفته و 14 جلسه تمرين برگزار شد، اختلاف معني داري را بين پيشرفت يادگيري در گروه A نسبت به گروه B نشان داد. نتايج نشان درباره تفاوت اثربخشي شيوه هاي آموزش مهارت بحث کرده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

طالبیان نیا، ح. (1380). نقش روش های آموزشی "کل" و "جزء" بر میزان یادگیری در شنا . المپیک, 9(4-3 (پیاپی 20)), 99-111. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=9271



Vancouver : کپی

طالبیان نیا حسین. نقش روش های آموزشی "کل" و "جزء" بر میزان یادگیری در شنا . المپیک. 1380 [cited 2021September19];9(4-3 (پیاپی 20)):99-111. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=9271



IEEE : کپی

طالبیان نیا، ح.، 1380. نقش روش های آموزشی "کل" و "جزء" بر میزان یادگیری در شنا . المپیک, [online] 9(4-3 (پیاپی 20)), pp.99-111. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=9271.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 84 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی