6 SID.ir | نقش خودآموزي و مطالعه مستقل در يادگيري درس هاي تربيت بدني
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

نقش خودآموزي و مطالعه مستقل در يادگيري درس هاي تربيت بدني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور، گروه تربیت بدنی
 
چکیده: 

آموزش راه دور يک نظام نوين آموزشي است که کشورهاي مختلف بنا به شرايط محلي، فرهنگي و اجتماعي خود از اين نظام در رشته ها و سطح هاي مختلف براي آموزش بهره مند شده اند. موضوع کيفيت آموزشي و سطح يادگيري فراگيران آموزش راه دور در مقايسه با آموزش حضوري يکي از مسايل مهم و مورد بحث متوليان اين نظام آموزشي است. اين مقاله به مقايسه سطح يادگيري دانشجويان تربيت بدني در نظام حضوري و راه دور ايران در درس هاي اين رشته تحصيلي پرداخته است.
نتايج اين تحقيق نشان مي دهد که سطح يادگيري دانشجويان راه دور نسبت به حضوري در درسهاي علوم انساني در سطح α
=0.05 بالاتر و در مقابل در درس هاي نظري با ماهيت علوم پايه در سطح α=0.05 پايين تر بوده است. همچنين نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که سطح يادگيري دانشجويان راه دور با X1=13.20 نسبت به حضوري با X2=13.80 و با t=2.34 در سطح α=0.05 پايين تراست و سطح خودآموزي متون نوشتاري در سطح يادگيري دانشجويان در دروس مختلف موثر بوده است.
اين پژوهش يک تحقيق نيمه تجربي است. جامعه آماري آن دانشجويان تربيت بدني کارشناسي در سال 79-78 و اطلاعات آن با پرسشنامه پاسخ بسته (240 سوال) بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 140
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی