برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رشد زبان و فرضيه هاي زبان آموزي كودك

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 

در اين مقاله چگونگي ويژگيهاي ذهن کودک در ارتباط با آغاز و رشد زبان بر پايه سه فرضيه عمده يعني فرضيه اسکينر با عنوان "شرطي شدگي رفتار زباني" فرضيه پياژه با عنوان "زبان آموزي و بناگرايي شناخت" و فرضيه چامسکي با عنوان "ذاتي گرايي زبان" ارایه و بررسي مي شود. پس از ارایه هر فرضيه کمبودها و نارساييهاي آن بر اساس نظر پژوهشگران ديگر بيان مي گردد. در اين مقاله، همچنين نقاط قوت فرضيه هاي ياد شده به ويژه فرضيه ذاتي گرايي زبان ارایه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مشکوه الدینی، م. (1380). رشد زبان و فرضیه های زبان آموزی کودک. دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران), 47-46(159-158), 263-286. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=9171



Vancouver : کپی

مشکوه الدینی مهدی. رشد زبان و فرضیه های زبان آموزی کودک. دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران). 1380 [cited 2021September23];47-46(159-158):263-286. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=9171



IEEE : کپی

مشکوه الدینی، م.، 1380. رشد زبان و فرضیه های زبان آموزی کودک. دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران), [online] 47-46(159-158), pp.263-286. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=9171.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 793 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی