نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ماهيت تدريس و ابعاد زيبا شناختي آن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
تدريس، در معناي مجموعه اقدامات معلم به منظور ايجاد يادگيري در يادگيرندگان، کانون هر برنامه درسي است و شناخت ماهيت اين اقدامات مي تواند به تدوين برنامه درسي دوره هاي تربيت معلم، کمک مؤثري نمايد. معلمان، نيازمند آشنايي با مجموعه اي از مهارتها هستند که صرف نظر از موقعيت تدريس، موضوع درسي و پايه تحصيلي شاگردان، تحقق مؤثر اهداف مورد نظر را ممکن سازند؛ اين مهارتها که از پژوهشهاي انجام شده در تعليم و تربيت و حوزه هاي وابسته به دست آمده اند به فعاليت تدريس، صيغه اي علمي داده اند. در مقابل اين نظر، برخي جنبه موقعيتي تدريس را مهمتر دانسته و بر اين باورند که موفقيت اقدامات معلمان بيش از آنکه در گرو تواناييهاي کسب شده ايشان باشد، در گرو بصيرت و شناخت ايشان از شرايط منحصر به فرد هر کلاس درس است؛ اين ديدگاه، تدريس را نوعي هنر مي داند که از قبل قابل تعيين نيست. تعمق در متون تخصصي پيرامون تدريس، نشان دهنده وجوه مشترکي بين اين دو ديدگاه به ظاهر متعارض است و ثمربخشي تدريس تا اندازه زيادي به تلفيق بهينه جنبه هاي علمي و هنري بستگي دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مهرمحمدی، م.، و عابدی، ل. (1380). ماهیت تدریس و ابعاد زیبا شناختی آن. مدرس علوم انسانی, 5(3 (پیاپی 20)), 42-58. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=9160



Vancouver : کپی

مهرمحمدی محمود، عابدی لطفعلی. ماهیت تدریس و ابعاد زیبا شناختی آن. مدرس علوم انسانی. 1380 [cited 2022May21];5(3 (پیاپی 20)):42-58. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=9160



IEEE : کپی

مهرمحمدی، م.، عابدی، ل.، 1380. ماهیت تدریس و ابعاد زیبا شناختی آن. مدرس علوم انسانی, [online] 5(3 (پیاپی 20)), pp.42-58. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=9160.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 851 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی