برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

انتقال يافته هاي پژوهش از مراكز تحقيقاتي به كاربران: با استفاده از الگوي مركز همكاريهاي مشترك تحقيق و توسعه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
اين احساس وجود دارد که با در اختيار گذاشتن فکر، مفاهيم و نمونه ها، سازمانها مي توانند روي آنها سرمايه گذاري کنند و آنها را به کار برند. اما در عمل اينگونه نيست، بايد از قبل روي چگونگي انتقال يافته هاي پژوهشي به کاربران، فکر و چاره جويي کرد.
انتقال يافته هاي پژوهش از آزمايشگاه و مراکز تحقيقاتي به کارخانه و مانند آن و توليد محصولات مورد نياز مشتريان چالشي هميشگي است. مشکل انتقال يافته هاي تحقيق هميشه دانستن چگونگي انتقال آن نيست، بلکه اجراي خوب آن است.
معمولاً روشهاي مؤثر براي انتقال يافته هاي پژوهش در فکر متخصصان وجود دارد، اما به کاربردن آنها با مشکل مواجه است. انتقال يافته هاي تحقيق از مراکز تحقيقاتي به سازمانهاي توليدي و خدماتي زماني مشکل تر مي شود که موضوعاتي نظير هزينه، نبودن تقاضا براي محصولات موجود و مانند آن پيش رو است. به طور معمول محققان و کاربران جداي از يکديگرند و عواملي نظير قابليتهاي حرفه‌اي، فرهنگ رقابت و فاصله فيزيکي بين آنها وجود دارد. در اين مقاله مباني نظري و عملي مراکز همکاريهاي مشترک تحقيق و توسعه مرکب از دولت، دانشگاهها، صنايع و بخش خصوصي که مي توانند تبديل يافته هاي پژوهشي را به محصولات و فرايندهاي مورد نظر عهده دار شوند ارائه مي شوند.
اين مقاله که به صورت مروري تحليلي و مبتني بر تجارب ساير کشورها و تجربيات نويسنده در بخش صنعت و دانشگاه است، انگيزه ها، اهداف، الگوهاي سازماندهي و مراحل انتقال يلفته هاي پژوهشي از مراکز همکاريهاي مشترک تحقيق و توسعه به کاربران و ارتباط مراکز با نظام تعريف تقاضا در قالب يک ساختار فضايي را مورد بحث قرار مي دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 64
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی