5 SID.ir | پرورش تفكر انتقادي با استفاده از شيوه آموزش مساله محور
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

پرورش تفكر انتقادي با استفاده از شيوه آموزش مساله محور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در اين مقاله ابدا با توجه به تحولات علمي و رويکرد هاي جديد تربيتي جايگاه و ضرورت تفکر انتقادي و جايگزين کردن روشها و نگرشهاي علمي به جاي انتقال و ذخيره سازي حقايق علمي مورد بحث قرار گرفته است.
پس از طرح مسأله و ضرورت توجه به آن، نظريه هاي همسو و حامي تفکر انتقادي از جمله ديدگاههاي شناختي، فراشناختي و ساخت گرايي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نويسنده بعد از تحليل تئوريهاي همسو و حامي رويکرد تفکر انتقادي به تجزيه و تحليل مفاهيم و تعاريف تفکر انتقادي پرداخته و روش حل مسأله را با استناد به ديدگاههاي مختلف صاحبنظران تربيتي، روشي مؤثر براي پرورش تفکر انتقادي معرفي کرده است. سپس نتايج اجمالي تحقيقي که نويسندگان انجام داده و مؤيد تأثير روش حل مسأله در پرورش مهارتهاي تفکر انتقادي است به عنوان تأييد و حمايت از ديدگاههاي نظري ارائه شده است. در پايان براساس تحليل نظري و نتايج تحقيق انجام شده نتيجه گيري و مواردي نيز براي بهبود و اصلاح روشهاي آموزش پيشنهاد شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 706
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی