نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1387 , دوره  38 , شماره  4 ; از صفحه 27 تا صفحه 43 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه استرس ادراک شده و سلامت عمومي، با توجه به سبک هاي تبيين

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
براي بررسي رابطه سبک هاي تبيين (اسناد)، با استرس ادراک شده و سلامت عمومي، تعداد 120 شرکت کننده از دانشجويان دانشگاه تهران به روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي انتخاب شدند. شرکت کنندگان پرسشنامه سبک اسناد، مقياس استرس ادراک شده و پرسشنامه سلامت عمومي را تکميل نمودند و سپس بر اساس نمره هايشان، در پرسشنامه سبک اسناد، در دو گروه خوش بين (n=49) و بدبين (n=42) قرار گرفتند. هر چند مقايسه ميانگين هاي افراد خوش بين و بد بين نشان داد که بين آن ها هم، از نظر استرس ادراک شده (p<0.01) تفاوت آماري معناداري وجود داشت، اما بررسي همبستگي بين استرس ادراک شده و سلامت عمومي در افراد خوش بين و بدبين و تجزيه و تحليل افتراقي آنها نشان داد که شدت رابطه بين استرس ادراک شده و سلامت عمومي در اين دو گروه تفاوتي نداشت (p>0.05). علاوه بر اين، تحليل رگرسيون چندگانه همزمان نشان داد که استرس ادراک شده و سبک تبيين شرکت کنندگان، توانايي پيش بيني سلامت عمومي آن ها را داشت، (F<0.001) هر چند که استرس ادراک شده متغير اصلي بود که با اطمينان 0.99، تغييرات مربوط به سلامت عمومي آن را پيش بيني کرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سپهوند، ت.، و گیلانی، ب.، و زمانی، ر. (1387). رابطه استرس ادراک شده و سلامت عمومی, با توجه به سبک های تبیین. روانشناسی و علوم تربیتی, 38(4), 27-43. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=90608



Vancouver : کپی

سپهوند تورج، گیلانی بیژن، زمانی رضا. رابطه استرس ادراک شده و سلامت عمومی, با توجه به سبک های تبیین. روانشناسی و علوم تربیتی. 1387 [cited 2022May18];38(4):27-43. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=90608



IEEE : کپی

سپهوند، ت.، گیلانی، ب.، زمانی، ر.، 1387. رابطه استرس ادراک شده و سلامت عمومی, با توجه به سبک های تبیین. روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 38(4), pp.27-43. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=90608.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 412 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی