برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

آموزش و جنسيت در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پژوهشکده‌ی زنان دانشگاه الزهرا
 
چکیده: 
عوامل بسياري در ايجاد نابرابري آموزشي دخالت دارد که از جمله ي آن ها مي توان به جنگ، فقر،نژادپرستي، کش مکش هاي داخلي و سياست هاي غلط آموزشي اشاره کرد. محروميت از آموزش، هنگامي که دختران به طور خاص مورد توجه قرار مي گيرند، وضع اسفناکي به خود مي گيرد، زيرا عامل بازدارنده ي ديگري به نام جنسيت مطرح مي شود که تحت تأثير عوامل فرهنگي و باورهاي منفي درباره ي دختران، تبعيض آموزشي مضاعفي را عليه آنان رقم مي زند. در پژوهش حاضر که توصيفي - تحليلي است و اطلاعات مورد نياز آن به روش کتاب خانه ئي جمع آوري شده است، به دليل نقش غير قابل ترديد آموزش زنان بر توسعه ي کشور، سعي شده است وضعيت آموزش دختران کشورمان به لحاظ کمي و کيفي واکاوي شود، تا از اين راه زمينه هاي نابرابري آموزشي بر اساس جنسيت و علل و عوامل اين نابرابري ها مورد شناسايي قرار گيرد و راه کارهايي براي رفع معضلات و تنگناهاي موجود ارائه شود.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

چابکی، ا. (1382). آموزش و جنسیت در ایران. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(, 1(2), 69-100. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8934



Vancouver : کپی

چابکی ام البنین. آموزش و جنسیت در ایران. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(. 1382 [cited 2022January25];1(2):69-100. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8934



IEEE : کپی

چابکی، ا.، 1382. آموزش و جنسیت در ایران. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(, [online] 1(2), pp.69-100. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8934.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 458 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی