برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1383 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 47 تا صفحه 58 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش راه بردهاي فراشناختي بر بهبود عمل كرد خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پايه ي چهارم و پنجم ابتدايي شهر همدان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در پژوهش حاضر، تأثير راه بردهاي فراشناختي بر بهبود عمل کرد خواندن دانش آموزان نارساخوان مورد بررسي قرار گرفت. بدين منظور، 63 دانش آموز نارساخوان پسر پايه ي چهارم و پنجم ابتدايي از ميان دانش آموزان ابتدايي انتخاب شدند. افراد گروه نمونه به طور تصادفي در گروه آزمايش (16 دانش آموز نارساخوان پايه ي چهارم و 16 نفر دانش آموز نارساخوان پايه ي پنجم) وگروه کنترل (16 دانش آموز نارساخوان پايه ي چهارم و 16 نفر دانش آموز نارساخوان پايه ي پنجم) جاي گزين شدند. < br > طرح پژوهش، از طرح هاي نيمه آزمايشي (پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل) بود. پس از اجراي پيش آزمون سنجش توانايي خواندن براي هر دو گروه، گروه آزمايش به مدت 4 ماه، در 15 جلسه ي 45 دقيقه ئي، تحت آموزش راه بردهاي فراشناختي قرار گرفتند و پس از پايان اين مدت، پس آزمون سنجش توانايي خواندن براي دو گروه اجرا شد. < br > يافته ها نشان داد که آموزش راه بردهاي فراشناختي، بر عمل کرد خواندن دانش آموزان نارساخوان تأثير مثبت داشت و منجر به کاهش اشکالات خواندن در آنان شد.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 125
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی