نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1383 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 47 تا صفحه 58 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش راه بردهاي فراشناختي بر بهبود عمل كرد خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پايه ي چهارم و پنجم ابتدايي شهر همدان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در پژوهش حاضر، تأثير راه بردهاي فراشناختي بر بهبود عمل کرد خواندن دانش آموزان نارساخوان مورد بررسي قرار گرفت. بدين منظور، 63 دانش آموز نارساخوان پسر پايه ي چهارم و پنجم ابتدايي از ميان دانش آموزان ابتدايي انتخاب شدند. افراد گروه نمونه به طور تصادفي در گروه آزمايش (16 دانش آموز نارساخوان پايه ي چهارم و 16 نفر دانش آموز نارساخوان پايه ي پنجم) وگروه کنترل (16 دانش آموز نارساخوان پايه ي چهارم و 16 نفر دانش آموز نارساخوان پايه ي پنجم) جاي گزين شدند. < br > طرح پژوهش، از طرح هاي نيمه آزمايشي (پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل) بود. پس از اجراي پيش آزمون سنجش توانايي خواندن براي هر دو گروه، گروه آزمايش به مدت 4 ماه، در 15 جلسه ي 45 دقيقه ئي، تحت آموزش راه بردهاي فراشناختي قرار گرفتند و پس از پايان اين مدت، پس آزمون سنجش توانايي خواندن براي دو گروه اجرا شد. < br > يافته ها نشان داد که آموزش راه بردهاي فراشناختي، بر عمل کرد خواندن دانش آموزان نارساخوان تأثير مثبت داشت و منجر به کاهش اشکالات خواندن در آنان شد.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یعقوبی، ا.، و احدی، ح. (1383). تاثیر آموزش راه بردهای فراشناختی بر بهبود عمل کرد خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه ی چهارم و پنجم ابتدایی شهر همدان. مطالعات روان شناختی, 1(1), 47-58. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8841



Vancouver : کپی

یعقوبی ابوالقاسم، احدی حسن. تاثیر آموزش راه بردهای فراشناختی بر بهبود عمل کرد خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه ی چهارم و پنجم ابتدایی شهر همدان. مطالعات روان شناختی. 1383 [cited 2022May17];1(1):47-58. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8841



IEEE : کپی

یعقوبی، ا.، احدی، ح.، 1383. تاثیر آموزش راه بردهای فراشناختی بر بهبود عمل کرد خواندن دانش آموزان نارساخوان پسر پایه ی چهارم و پنجم ابتدایی شهر همدان. مطالعات روان شناختی, [online] 1(1), pp.47-58. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8841.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 219 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی