برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير يك برنامه مدون يك ساله درس تربيت بدني بر استقامت قلبي- عروقي و تواتر قلبي دانش آموزان دوره ابتدائي و مقايسه آن با برنامه هاي عادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش، بررسي تاثير يک برنامه مدون يک ساله درس تربيت بدني بر استقامت قلبي- عروقي و تواتر قلبي دانش آموزان مدرسه هاي ابتدايي و مقايسه آن با برنامه هاي عادي مدرسه ها بوده است. بدين منظور، دانش آموزان پايه سوم ابتدايي 10 مدرسه منطقه 8 تهران، به طور تصادفي انتخاب و به دو گروه تقسيم شدند. گروه اول (320 نفر) به اجراي برنامه تدوين شده درس تربيت بدني با نظارت معلم متخصص تربيت بدني پرداختند و گروه ديگر (325 نفر) با حضور معلم ثابت کلاس، برنامه هاي عمومي درس تربيت بدني را در طول يک سال تحصيلي اجرا کردند. براي اطلاع از تغييرات استقامت قلبي- عروقي دانش آموزان در آغاز و پايان سال تحصيلي (پيش آزمون و پس آزمون) آنها در آزمون 1600 متر دويدن و راه رفتن شرکت کردند. تجزيه و تحليل نتايج نشان مي دهند، ميانگين استقامت قلبي- عروقي دانش آموزاني که در برنامه نظارت شده فعاليت مي کردند، نسبت به دانش آموزاني که با برنامه عادي فعاليت داشتند، در سطح بهتري قرار دارد (P=0.00). همچنين تغييرات (کاهش) تواتر قلبي استراحتي دانش آموزاني که با برنامه تدوين شده فعاليت مي کردند، بيشتر از دانش آموزاني بود که فعاليت بدني آنها عادي بود (P=0.008).

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 149
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی