4 SID.ir | روش هاي تحقيق آميخته: رويکردي برتر براي کندوکاو در مسايل نظام آموزشي و حل آن ها
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

روش هاي تحقيق آميخته: رويکردي برتر براي کندوکاو در مسايل نظام آموزشي و حل آن ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

کندوکاو براي شناسايي مسايل نظام هاي آموزشي و انجام پژوهش جهت شناخت پديده هاي آن بر پايه ديدگاه هاي فلسفي معرفت شناختي و انتخاب روش تحقيق انجام مي شود براي اين منظور پژوهشگران، به طور ضمني يا آشکار، يک ديدگاه فلسفي را مفروض داشته و مبتني بر آن، نحوه گردآوري داده ها، تنظيم، تلخيص و چگونگي تحليل شواهد را تعيين مي کنند. از اين رو، انتخاب روش تحقيق براي پي بردن به ناشناخته ها، بر پايه ديدگاه هاي فلسفي به عمل مي آيد. روش هاي تحقيق کمي مبتني بر ديدگاه اصالت تحصلي است و روش هاي تحقيق کيفي بر سه ديدگاه ديگر استوار است. از آنجا که روش هاي تحقيق کمي و کيفي به تنهايي نمي توانند پيچيدگي هاي مسايل و عناصر تشکيل دهنده نظام هاي آموزشي را بدون اريبي مورد مطالعه قرار دهند، ترکيب اين روش ها مورد استفاده قرار گرفته و از آن تحت عنوان روش هاي تحقيق آميخته ياد شده است. در دهه گذشته استفاده از روش هاي تحقيق آميخته گسترش يافته است. براين اساس، در اين مقاله، به سوال هاي زير پاسخ داده شده است: (الف) تحقيق آميخته چيست، ويژگي هاي آن کدام اند و چه کاربردي دارد؟ (ب) مراحل انجام يک طرح تحقيق با روش هاي تحقيق آميخته کدامند؟

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 448
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی