برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1380 , دوره  9 , شماره  33 ; از صفحه 185 تا صفحه 204 .
 
عنوان مقاله: 

شناخت بازار و فرصتها و اهميت آن در صادرات خرماي بوشهر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

استان بوشهر يكي از مناطق خرما خيز كشور است كه نزديك به 20 درصد خرماي كشور در آن توليد مي‌شود. با توجّه به افزون بودن توليد نسبت به سطح تقاضاي داخلي، صادرات اين محصول ضروري است. اين امر ضمن آنكه موجب بالا رفتن قيمت محصول در بازارهاي داخلي و حمايت از توليدكنندگان مي‌شود، نقش بسيار موثري نيز در محروميت زدايي استان مي ‌تواند ايفا كند. همجوار بودن با بازارهاي حوزه خليج فارس، مزيت عمده ‌اي براي صدور اين محصول به خارج از كشور فراهم مي آورد ولي عدم استفاده صادركنندگان از فرصت هاي موجود در بازارهاي خارجي و آشنا نبودن صادر كنندگان با اصول علمي بازاريابي بين الملل، باعث شده است كه صدور اين محصول با نوسانهاي زيادي روبه رو باشد. بنابراين در مقاله حاضر تلاش بر آن است تا با تعيين اهميت مواردي چون آشنا بودن صادر كنندگان با فرصت هاي موجود در بازار، بتوان پاره اي از معضلات موجود در زمينه صادرات اين محصول را نيز آشكار ساخت.
نتايج به دست آمده از تجزيه و تحليل داده ها نشان مي‌دهد كه آگاهي از فرصت هاي موجود در بازارهاي خارجي خرما در افزايش صادرات آن بسيار موثر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 188
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی