برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير نظام آموزشي برنوگرايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در اين تحقيق به بررسي نوگرايي تحت دو نظام حوزوي و غربي پرداخته شده است. جامعه آماري نمونه از ميان دانشجويان دانشگاه تهران و حوزه علميه قم انتخاب شده است. نتايج تحقيق نشان مي‌دهد كه نوگرايي در تمامي مقاطع تحصيلي در نظام حوزوي بالاتر از نظام نوع غربي بوده است. و طلاب دانشجويان دختر نوگرايي، گرايش به غير ديني بودن با گرايش به علمي بودن گرايش به جهانشمول بودن، گرايش به استقلال طلبي و گرايش به پيشرفت و گرايش به تساوي طلبي، همبستگي منفي دارد. اين امر بدين معناست كه در ايران دانش آموختگان مي توانند نوگرا و مدرن باشند بدون آنكه غير ديني باشند.

 

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شمس، ف. (1380). تاثیر نظام آموزشی برنوگرایی . علوم انسانی الزهرا, 11(37-38), 313-330. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8646



Vancouver : کپی

شمس فاطمه. تاثیر نظام آموزشی برنوگرایی . علوم انسانی الزهرا. 1380 [cited 2021September17];11(37-38):313-330. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8646



IEEE : کپی

شمس، ف.، 1380. تاثیر نظام آموزشی برنوگرایی . علوم انسانی الزهرا, [online] 11(37-38), pp.313-330. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8646.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 104 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی