برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان شيوع اضطراب در دانش آموزان و مقايسه اثر بخشي دو تكنيك درماني شناختي - رفتاري و ايمن سازي رواني مايكنبام در كاهش اضطراب آنها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 

با آن كه اضطراب پيامدهاي زيان باري در تامين سلامت رواني دانش آموزان دارد و فرآيند آموزش و پرورش را متاثر مي سازد، اما مطالعات همه گير شناختي نسبتا كمتري در خصوص ميزان بروز اضطراب و علل آن در دانش آموزان ايراني صورت گرفته است. يكي از اهداف مطالعه حاضر اين بوده كه ميزان بروز اضطراب در دانش آموزان دوره متوسطه شناخته شود و در كنار آن مواردي كه در حد مرضي اضطراب دارند مشخص گردند تا در صورت لزوم اين موارد به مراكز درماني ارجاع داده شوند، البته مقايسه اثربخشي دو شيوه شناخت درماني (مدل بك) با روش ايمن سازي رواني مدل مايكنبام در كاهش اضطراب دانش آموزان نيز از اهداف اين مطالعه محسوب مي شده است. نتايج مطالعه نشان مي دهد كه 24 درصد دانش آموزان دچار اضطراب بالا هستند. همچنين روش ايمن سازي رواني مايكنبام در مقايسه با شناخت درماني بك در كاهش اضطراب دانش آموزان اثر بخشي بيشتري دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 145
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی