برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1380 , دوره  11 , شماره  39 ; از صفحه 199 تا صفحه 218 .
 
عنوان مقاله: 

برنامه هاي درسي تلفيقي، رويكردي متفاوت با برنامه هاي درسي موضوع محوري/ ديسيپليني (شيوه سنتي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

از عوامل مهم كارايي و اثر بخشي هدف هاي آموزش و پرورش برنامه هاي درسي است. شواهد نشان مي‌دهد كه برنامه هاي درسي متداول منجر به يادگيري انفعالي در دانش آموزان مي‌شود. در اين مقاله، ويژگي هاي برنامه هاي درسي موضوع محور و رشته اي (شيوه سنتي) بررسي و انتقادهاي وارد به آن، مطرح شده است. همچنين ويژگي هاي برنامه هاي درسي تلفيقي و پاره اي انتقادهاي مطرح شده در مورد آن تبيين گرديده است. نتيجه بررسي و مقايسه آن است كه تأكيد انحصاري بر هر كدام از برنامه ها، مشكل قطبي شدن را در پي خواهد داشت. بنابراين، در برنامه درسي به هر دو نوع تجربيات رشته اي و غير رشته اي بايد توجّه شود.

 

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مهرمحمدی، م.، و احمدی، پ. (1380). برنامه های درسی تلفیقی, رویکردی متفاوت با برنامه های درسی موضوع محوری/ دیسیپلینی (شیوه سنتی) . علوم انسانی الزهرا, 11(39), 199-218. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8625



Vancouver : کپی

مهرمحمدی محمود، احمدی پروین. برنامه های درسی تلفیقی, رویکردی متفاوت با برنامه های درسی موضوع محوری/ دیسیپلینی (شیوه سنتی) . علوم انسانی الزهرا. 1380 [cited 2021September18];11(39):199-218. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8625



IEEE : کپی

مهرمحمدی، م.، احمدی، پ.، 1380. برنامه های درسی تلفیقی, رویکردی متفاوت با برنامه های درسی موضوع محوری/ دیسیپلینی (شیوه سنتی) . علوم انسانی الزهرا, [online] 11(39), pp.199-218. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8625.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 195 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی