1 SID.ir | برنامه هاي درسي تلفيقي، رويكردي متفاوت با برنامه هاي درسي موضوع محوري/ ديسيپليني (شيوه سنتي)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

برنامه هاي درسي تلفيقي، رويكردي متفاوت با برنامه هاي درسي موضوع محوري/ ديسيپليني (شيوه سنتي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

از عوامل مهم كارايي و اثر بخشي هدف هاي آموزش و پرورش برنامه هاي درسي است. شواهد نشان مي‌دهد كه برنامه هاي درسي متداول منجر به يادگيري انفعالي در دانش آموزان مي‌شود. در اين مقاله، ويژگي هاي برنامه هاي درسي موضوع محور و رشته اي (شيوه سنتي) بررسي و انتقادهاي وارد به آن، مطرح شده است. همچنين ويژگي هاي برنامه هاي درسي تلفيقي و پاره اي انتقادهاي مطرح شده در مورد آن تبيين گرديده است. نتيجه بررسي و مقايسه آن است كه تأكيد انحصاري بر هر كدام از برنامه ها، مشكل قطبي شدن را در پي خواهد داشت. بنابراين، در برنامه درسي به هر دو نوع تجربيات رشته اي و غير رشته اي بايد توجّه شود.

 

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 164
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی