1 SID.ir | يگانگي روش در پژوهش و آموزش (نقد شاگرد بر نوشته استاد)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

يگانگي روش در پژوهش و آموزش (نقد شاگرد بر نوشته استاد)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه الزهرا (س)
 
چکیده: 

در چارچوب هاي سازايي گر، بر يگانگي روش در پژوهش و آموزش پافشاري شده است. در اين مقاله به نقد نوشته اي پرداخته شده است كه در پي رساندن همين پيام بوده است (شريعتمداري، 1378). هر چند نوشته ياد شده در بر گيرنده اين پيام ارزنده و نكته هاي ارزشمند ديگري است، ولي كاستي هايي نيز دارد كه بر شمردن آنها به رساندن هر چه بهتر پيام بنيادين آن كمك مي‌كند. در پي زمينه پردازي در اين باره، نوشته كنوني چگونگي فراداد اين يگانگي را در نوشته ياد شده توصيف مي‌كند و سپس با شناساندن ابزاري كه براي ارزشيابي آن به كار گرفته شده است و همچنين چگونگي كار ارزشيابي، يافته هايي را گزارش مي‌كند كه گوياي كاستيمندي ساختار و درونداشت نوشته بررسي شده و نااستواري بازخورد دانش پژوهانه اي است كه در نوشته بازتاب يافته است. در پايان نيز پيشنهادهايي پژوهشي آموزشي اي در راستاي هر چه استوارتر ساختن بازخورد دانش پژوهانه پژوهشگران و آموزشكاران آينده كشور ارايه شده است كه دريافت يگانگي، يا دست كم همانندي پژوهش و آموزش زير ساخت همه آن هاست.

 

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 122
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی