3 SID.ir | رابطه سبك هاي مختلف يادگيري با راهبردهاي يادگيري فراگيران زبان انگليسي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه سبك هاي مختلف يادگيري با راهبردهاي يادگيري فراگيران زبان انگليسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد
 
چکیده: 

هدف تحقيق حاضر، بررسي تاثير سبك هاي مختلف ياديگري بر راهبردهاي يادگيري زبان انگليسي است. به اين منظور 85 دانشجوي دختر و پسر به طور تصادفي از دوره كارشناسي رشته هاي پزشكي، علوم پايه و علوم انساني دانشگاه شاهد انتخاب شدند. براي حصول اطمينان از همتايي اين دانشجويان، آزمون معيار توانش زبان CELT از آن ها به عمل آمد.
دانشجويان برگزيده داراي نمرات خام بان كنكور سراسري بالاي 50 درصد و نمره زبان عمومي بالاي 12 بودند. سپس اين افراد از لحاظ توانش زباني مجدد به دو گروه قوي و ضعيف تقسيم شدند. اين افراد در جلسات به پرسشنامه هاي مختلف سبك هاي يادگيري پاسخ دادند تا افراد داراي سبك هاي يادگيري درونگرا از برونگرا، تكانش وري از تاملي و وابسته به زمينه از مستقل از زمينه مشخص و جدا شود. آنگاه از كليه شركت كنندگان در بررسي آزمون معيار راهبردهاي يادگيري زبان
SILL به عمل آمد. تجزيه و تحليل داده هاي حاصل از مطالعه حاضر حاكي از آن است كه بين برونگرايي و كرابرد راهبرد اجتماعي، و همچنين بين درونگرايي و راهبردهاي، عاطفي، شناختي و فراشناختي همبستگي هاي معناداري وجود دارد (P≤0.05) و اين در حالي است كه بين وابستگي به زمينه و كاربرد راهبرد حافظه، همبستگي وجود دارد اما اين سبك تاثير چشمگيري در استفاده از ساير راهبردهاي يادگيري ندارد≤0.05) (P بين توانش زباني و كاربرد راهبردهاي شناختي، فراشناختي و اجتماعي نيز همبستگي مثبت و معناداري وجود دارد. هم چنين همبستگي موجود بين سبك يادگيري تاملي و كاربرد راهبردهاي فراشناختي و اجتماعي و عاطفي، مثبت و معنادار است(P≤0.05) علاوه بر تجزيه و تحليل اطلاعات روشن كرد كه جنسيت در به كارگيري راهبردهاي ياديگري نقشي ندارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 114
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی