برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1381 , دوره  12 , شماره  42 ; از صفحه 147 تا صفحه 174 .
 
عنوان مقاله: 

جايگاه معلمان در سطوح تصميم گيري برنامه ريزي درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مشاركت معلمان در فرآيند برنامه ريزي درسي و تصميمات مرتبط بدان، از زمان تخصصي شدن قلمرو برنامه ريزي درسي، مطرح بوده است، ولي دامنه مشاركت آنان در نظام هاي برنامه ريزي متفاوت و متنوع است. نظريه پردازي در حوزه برنامه ريزي درسي و تعيين سهم عوامل و عناصر گوناگون در تصميم گيري، از يك طرف نيازمند آشنايي با فرايند تصميم گيري است و از طرف ديگر مستلزم اعتنقاد و باور به مشاركت است.
باور به مشاركت معلمان تا آنجا پيش مي‌رود كه موفقيت و شكست بهترين و يا ضعيف ترين برنامه درسي طراحي شده را در گرو كيفيت طراحي و اجرا از جانب معلم مي داند. مقاله حاضر با نقد و بررسي الگوهاي تصميم گيري برنامه ريزي درسي، به معرفي يك الگوي جديد مي پردازد كه در سطح مدرسه- كلاس درس، نقش مشاركتي معلمان در طراحي و تدوين و اجراي برنامه درسي يك نقش محوري است و به ارتقاء قدرت تصميم گيري و انتخاب گري، احساس تعلق به برنامه درسي و افزايش مسئوليت پذيري آنها منتهي مي‌شود.

 

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

گویا، ز.، و ایزدی، ص. (1381). جایگاه معلمان در سطوح تصمیم گیری برنامه ریزی درسی . علوم انسانی الزهرا, 12(42), 147-174. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8579



Vancouver : کپی

گویا زهرا، ایزدی صمد. جایگاه معلمان در سطوح تصمیم گیری برنامه ریزی درسی . علوم انسانی الزهرا. 1381 [cited 2021September20];12(42):147-174. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8579



IEEE : کپی

گویا، ز.، ایزدی، ص.، 1381. جایگاه معلمان در سطوح تصمیم گیری برنامه ریزی درسی . علوم انسانی الزهرا, [online] 12(42), pp.147-174. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8579.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1223 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی