4 SID.ir | جايگاه معلمان در سطوح تصميم گيري برنامه ريزي درسي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

جايگاه معلمان در سطوح تصميم گيري برنامه ريزي درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مشاركت معلمان در فرآيند برنامه ريزي درسي و تصميمات مرتبط بدان، از زمان تخصصي شدن قلمرو برنامه ريزي درسي، مطرح بوده است، ولي دامنه مشاركت آنان در نظام هاي برنامه ريزي متفاوت و متنوع است. نظريه پردازي در حوزه برنامه ريزي درسي و تعيين سهم عوامل و عناصر گوناگون در تصميم گيري، از يك طرف نيازمند آشنايي با فرايند تصميم گيري است و از طرف ديگر مستلزم اعتنقاد و باور به مشاركت است.
باور به مشاركت معلمان تا آنجا پيش مي‌رود كه موفقيت و شكست بهترين و يا ضعيف ترين برنامه درسي طراحي شده را در گرو كيفيت طراحي و اجرا از جانب معلم مي داند. مقاله حاضر با نقد و بررسي الگوهاي تصميم گيري برنامه ريزي درسي، به معرفي يك الگوي جديد مي پردازد كه در سطح مدرسه- كلاس درس، نقش مشاركتي معلمان در طراحي و تدوين و اجراي برنامه درسي يك نقش محوري است و به ارتقاء قدرت تصميم گيري و انتخاب گري، احساس تعلق به برنامه درسي و افزايش مسئوليت پذيري آنها منتهي مي‌شود.

 

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 1292
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی