1 SID.ir | درآمدي بر سازنده گرايي در روان شناسي و علوم تربيتي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

درآمدي بر سازنده گرايي در روان شناسي و علوم تربيتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين مقاله تبيين و ارزيابي ديدگاه سازنده گرايي (Constructivism) است. پس از بيان تاريخچه، مباني و انواع اين ديدگاه پرسش هاي ذيل مورد بررسي قرار گرفته است: پذيرش سازنده گرايي چه دلالت هايي براي روش هاي ياددهي و يادگيري دارد؟ با توجّه به اهداف متنوع يادگيري در نظام آموزش و پرورش سازنده گرايي چه جايگاهي دارد؟ مهم ترين نقد مطرح شده درباره سازنده گرايي چيست؟ نتيجه گيري اين مقاله آن است كه: دلالت هاي يادگيري نظريه سازنده گرايي بر مواجه ساختن دانش آموزان با موقعيت هاي واقعي و عيني تأكيد دارد، تلقي از يادگيري مبتني بر مشكل گشايي است، يادگيري مبتني بر سازنده گرايي نمي‌تواند پاسخگوي همه اهداف يادگيري نظام آموزش و پرورش باشد و سازنده گرايي با قبول رويكردي نسبيت گرا منجر به فرد گرايي مفرط مي‌شود. به هر حال قضاوت نهايي در خصوص كارايي اين رويكرد مستلزم كوشش ها و تجارب آينده است.

 

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 1898
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی