برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1381 , دوره  12 , شماره  42 ; از صفحه 125 تا صفحه 146 .
 
عنوان مقاله: 

درآمدي بر سازنده گرايي در روان شناسي و علوم تربيتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين مقاله تبيين و ارزيابي ديدگاه سازنده گرايي (Constructivism) است. پس از بيان تاريخچه، مباني و انواع اين ديدگاه پرسش هاي ذيل مورد بررسي قرار گرفته است: پذيرش سازنده گرايي چه دلالت هايي براي روش هاي ياددهي و يادگيري دارد؟ با توجّه به اهداف متنوع يادگيري در نظام آموزش و پرورش سازنده گرايي چه جايگاهي دارد؟ مهم ترين نقد مطرح شده درباره سازنده گرايي چيست؟ نتيجه گيري اين مقاله آن است كه: دلالت هاي يادگيري نظريه سازنده گرايي بر مواجه ساختن دانش آموزان با موقعيت هاي واقعي و عيني تأكيد دارد، تلقي از يادگيري مبتني بر مشكل گشايي است، يادگيري مبتني بر سازنده گرايي نمي‌تواند پاسخگوي همه اهداف يادگيري نظام آموزش و پرورش باشد و سازنده گرايي با قبول رويكردي نسبيت گرا منجر به فرد گرايي مفرط مي‌شود. به هر حال قضاوت نهايي در خصوص كارايي اين رويكرد مستلزم كوشش ها و تجارب آينده است.

 

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فردانش، ه.، و شیخی فینی، ع. (1381). درآمدی بر سازنده گرایی در روان شناسی و علوم تربیتی . علوم انسانی الزهرا, 12(42), 125-146. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8577



Vancouver : کپی

فردانش هاشم، شیخی فینی علی اکبر. درآمدی بر سازنده گرایی در روان شناسی و علوم تربیتی . علوم انسانی الزهرا. 1381 [cited 2021September20];12(42):125-146. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8577



IEEE : کپی

فردانش، ه.، شیخی فینی، ع.، 1381. درآمدی بر سازنده گرایی در روان شناسی و علوم تربیتی . علوم انسانی الزهرا, [online] 12(42), pp.125-146. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8577.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1680 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی