برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1381 , دوره  12 , شماره  42 ; از صفحه 105 تا صفحه 124 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه خودكارآمدي با نگرش و عملكرد تحصيلي درس رياضي در دانش آموزان سوم راهنمايي شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

390 دانش آموز سال سوّم راهنمايي شهر تهران در سال تحصيلي 80-79 به صورت تصادفي انتخاب شدند و پرسشنامه هاي خود كارآمدي شرر و همكاران (1982) و نگرش نسبت به رياضي آيكن (1970) را تكميل كردند. پس از جمع آوري اطلاعات، داده ها به روش هاي آماري: همبستگي، t براي دو گروه مستقل و رگرسيون چند متغيره مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت، نتايج حاكي از اين بود كه بين خودكارآمدي و نگرش نسبت به رياضي با عملكرد در رياضي مثبت و معنادار وجود دارد. هم چنين نتايج اين تحقيق نشان مي‌دهد كه خودكارآمدي و نگرش نسبت به رياضي نقش مهمي در عملكرد رياضي دارد.

 

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

‏فراهانی، م.، و کرامتی، ه. (1381). بررسی رابطه خودکارآمدی با نگرش و عملکرد تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران . علوم انسانی الزهرا, 12(42), 105-124. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8575



Vancouver : کپی

‏فراهانی محمدنقی، کرامتی هادی. بررسی رابطه خودکارآمدی با نگرش و عملکرد تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران . علوم انسانی الزهرا. 1381 [cited 2021November27];12(42):105-124. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8575



IEEE : کپی

‏فراهانی، م.، کرامتی، ه.، 1381. بررسی رابطه خودکارآمدی با نگرش و عملکرد تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران . علوم انسانی الزهرا, [online] 12(42), pp.105-124. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8575.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی