1 SID.ir | نقد و بررسي جايگاه مطالعات نياز سنجي در فرآيند برنامه ريزي درسي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

نقد و بررسي جايگاه مطالعات نياز سنجي در فرآيند برنامه ريزي درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

نيازسنجي در فرآيند برنامه ريزي درسي مقوله اي است كه در دهه هاي اخير اهميت فزاينده اي در مباحث برنامه درسي پيدا كرده است. اين وضعيت در كشور ايران نيز به وضوح قابل مشاهده است. مقاله حاضر حول محور جايگاه نياز سنجي در برنامه ريزي درسي تدوين شده است و بر آن است تا با نگاهي تحليلي از الگوها و نظريات ارائه شده،‌اختلاف نظرها را در خصوص نقش و جايگاه نياز سنجي در برنامه ريزي درسي به تصوير كشد و از اين رهگذر، بينش جامعي را به برنامه ريزان درسي در خصوص مؤلفه نياز سنجي برنامه درسي عرضه نمايد. در مقاله حاضر سه رويكرد اصلي (منطقي، تعاملي و انتقادي) در زمينه نيازسنجي برنامه ريزي درسي مطرح شده است و ديدگاه هاي ارائه شده درباره اين رويكرد ها مورد بحث و بررسي واقع شده است.

 

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 752
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی