برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1381 , دوره  12 , شماره  42 ; از صفحه 73 تا صفحه 104 .
 
عنوان مقاله: 

نقد و بررسي جايگاه مطالعات نياز سنجي در فرآيند برنامه ريزي درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

نيازسنجي در فرآيند برنامه ريزي درسي مقوله اي است كه در دهه هاي اخير اهميت فزاينده اي در مباحث برنامه درسي پيدا كرده است. اين وضعيت در كشور ايران نيز به وضوح قابل مشاهده است. مقاله حاضر حول محور جايگاه نياز سنجي در برنامه ريزي درسي تدوين شده است و بر آن است تا با نگاهي تحليلي از الگوها و نظريات ارائه شده،‌اختلاف نظرها را در خصوص نقش و جايگاه نياز سنجي در برنامه ريزي درسي به تصوير كشد و از اين رهگذر، بينش جامعي را به برنامه ريزان درسي در خصوص مؤلفه نياز سنجي برنامه درسي عرضه نمايد. در مقاله حاضر سه رويكرد اصلي (منطقي، تعاملي و انتقادي) در زمينه نيازسنجي برنامه ريزي درسي مطرح شده است و ديدگاه هاي ارائه شده درباره اين رويكرد ها مورد بحث و بررسي واقع شده است.

 

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
    exInvalid object name 'SCHOLAR.DBO.tbl_ref_fa'.
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فتحی واجارگاه، ک. (1381). نقد و بررسی جایگاه مطالعات نیاز سنجی در فرآیند برنامه ریزی درسی . علوم انسانی الزهرا, 12(42), 73-104. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8573



Vancouver : کپی

فتحی واجارگاه کوروش. نقد و بررسی جایگاه مطالعات نیاز سنجی در فرآیند برنامه ریزی درسی . علوم انسانی الزهرا. 1381 [cited 2021September19];12(42):73-104. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8573



IEEE : کپی

فتحی واجارگاه، ک.، 1381. نقد و بررسی جایگاه مطالعات نیاز سنجی در فرآیند برنامه ریزی درسی . علوم انسانی الزهرا, [online] 12(42), pp.73-104. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8573.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 688 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی