برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1381 , دوره  13 , شماره  1 ; از صفحه 275 تا صفحه 284 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي فرسودگي شغلي مديران آموزشي در مقاطع سه گانه شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
فرسودگي شغلي عبارت از خستگي عاطفي، خود گم كردگي و احساس عدم موفقيت در كار است. اين پژوهش فرسودگي شغلي مديران آموزشي مقاطع سه گانه شهر اصفهان را مورد بررسي قرار مي دهد. روش تحقيق توصيفي است نمونه اين تحقيق 270 نفر از مديران آموزشي مدارس پسرانه و دختران شهر اصفهان در مقاطع مختلف تحصيلي بودند كه با استفاده از روش نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب شدند.
ابزار تحقيق پرسشنامه فرسودگي شغلي بوده و فرسودگي شغلي مديران آموزشي را در ابعاد دروني يعني خستگي عاطفي، خود گم كردگي و عدم موفقيت فردي و در ابعاد بيروني يعني عدم موفقيت شغلي و مسئوليت ناپذيري اندازه گيري نموده است. فرضيه اين تحقيق اين بود كه فرسودگي شغلي مديران آموزشي در مقاطع سه گانه شهر اصفهان بالاتر از سطح متوسط است و اينكه فرسودگي شغلي مديران آموزشي از نظر جنسيت و در مقاطع مختلف تحصيلي متفاوت است.
نتايج تحقيق نشان داد كه فرسودگي شغلي مديران در ابعاد دروني يعني خستگي عاطفي، خود گم كردگي و عدم موفقيت دروني و در ابعاد بيروني يعني موفقيت شغلي و مسئوليت ناپذيري كمتر از سطح متوسط بوده است. ميانگين فرسودگي شغلي مديران آموزشي در مقطع متوسطه برابر 2.08، در مقطع راهنمايي برابر 1.91 و در مقطع ابتدايي برابر 1.7 بوده است. بيشترين ميزان فرسودگي شغلي مربوط به مديران آموزشي مقطع متوسطه و كمترين ميزان فرسودگي شغلي مربوط به مديران آموزشي مقطع ابتدايي بوده است. فرسودگي شغلي مديران آموزشي مرد در ابعاد دروني و بيروني بيش از مديران زن بوده است.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 212
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی