برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1381 , دوره  13 , شماره  1 ; از صفحه 285 تا صفحه 310 .
 
عنوان مقاله: 

تحليلي بر كيفيت ارزشيابي دانشجويان از تدريس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
براي آگاهي يافتن از كاستيها و قوتهاي هر نظام آموزشي، به خصوص دانشگاه، انجام ارزشيابي امري اجتناب ناپذير است. وظايف دانشگاه كه شامل آموزش، پژوهش و ارايه خدمات به جامعه است، بايد ارزشيابي شوند. براي ارزشيابي تدريس، ابتدا بايد با توجه به ديدگاه صاحبنرظان و پژوهش هاي انجام شده، ملاك هاي تدريس خوب و اثربخش را مشخص كرد و سپس بر مبناي آن، ابزار مناسب را تهيه و تدوين نمود. در اين راستا تحقيقات فراواني انجام گرفته و علاوه بر تهيه ابزار، روش هاي متنوعي نيز براي ارزشيابي تدريس از جمله ارزشيابي به وسيله مديران، همكاران و دانشجويان به كار گرفته مي شود.
از آنجا كه روش ارزيابي دانشجويي، معمول ترين روش ارزشيابي در سراسر دنيا و كشور ماست، در اين مقاله به بررسي مزايا و انتقادهاي وارد شده به آن پرداخته شده است. در پايان، پس از نتيجه گيري، پيشنهادهايي نيز براي اجراي بهتر اين نوع ارزشيابي ارايه گرديده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نصر، ا. (1381). تحلیلی بر کیفیت ارزشیابی دانشجویان از تدریس. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان, 13(1), 285-310. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8530



Vancouver : کپی

نصر احمدرضا. تحلیلی بر کیفیت ارزشیابی دانشجویان از تدریس. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان. 1381 [cited 2021September20];13(1):285-310. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8530



IEEE : کپی

نصر، ا.، 1381. تحلیلی بر کیفیت ارزشیابی دانشجویان از تدریس. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان, [online] 13(1), pp.285-310. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8530.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 187 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی