2 SID.ir | تحليلي بر كيفيت ارزشيابي دانشجويان از تدريس
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تحليلي بر كيفيت ارزشيابي دانشجويان از تدريس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
براي آگاهي يافتن از كاستيها و قوتهاي هر نظام آموزشي، به خصوص دانشگاه، انجام ارزشيابي امري اجتناب ناپذير است. وظايف دانشگاه كه شامل آموزش، پژوهش و ارايه خدمات به جامعه است، بايد ارزشيابي شوند. براي ارزشيابي تدريس، ابتدا بايد با توجه به ديدگاه صاحبنرظان و پژوهش هاي انجام شده، ملاك هاي تدريس خوب و اثربخش را مشخص كرد و سپس بر مبناي آن، ابزار مناسب را تهيه و تدوين نمود. در اين راستا تحقيقات فراواني انجام گرفته و علاوه بر تهيه ابزار، روش هاي متنوعي نيز براي ارزشيابي تدريس از جمله ارزشيابي به وسيله مديران، همكاران و دانشجويان به كار گرفته مي شود.
از آنجا كه روش ارزيابي دانشجويي، معمول ترين روش ارزشيابي در سراسر دنيا و كشور ماست، در اين مقاله به بررسي مزايا و انتقادهاي وارد شده به آن پرداخته شده است. در پايان، پس از نتيجه گيري، پيشنهادهايي نيز براي اجراي بهتر اين نوع ارزشيابي ارايه گرديده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 201
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی