برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1381 , دوره  14 , شماره  2 ; از صفحه 207 تا صفحه 226 .
 
عنوان مقاله: 

برنامه ريزي درسي مدرسه محور: مباني، چالش ها و چشم اندازها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
مدرسه محوري، خط مشي واگذاري اختيار به مدارس و مشاركت دادن آنان در تصميم گيري هاي مدرسه است، ليكن آنچه در اين مقاله مورد بحث قرار مي گيرد، واگذاري اختيار در مورد تدوين برنامه هاي درسي است كه به آن برنامه ريزي درسي مدرسه محور (SBCD) مي گويند.
اداره مدارس بر مبناي خط مشي مدرسه محوري، يكي از مباحث در حال تكوين در نظام آموزش و پرورش ايران است. از اين رو، ضروري است كه دست اندركاران اساتيد دانشگاه و معلمان، ابعاد مختلف اين موضوع را بررسي نمايند. اين مقاله براي اولين بار در ايران،‌مفهوم و مباني مدرسه محوري را، با تاكيد بر برنامه ريزي درسي تبيين مي نمايد و به بررسي نقش كليدي معلم در اين فرايند مي پردازد. سپس دلايل پذيرش اين خط مشي و مشكلات ناشي از آن بررسي مي گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نصراصفهانی، ا. (1381). برنامه ریزی درسی مدرسه محور: مبانی, چالش ها و چشم اندازها. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان, 14(2), 207-226. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8496



Vancouver : کپی

نصراصفهانی احمدرضا. برنامه ریزی درسی مدرسه محور: مبانی, چالش ها و چشم اندازها. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان. 1381 [cited 2021September19];14(2):207-226. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8496



IEEE : کپی

نصراصفهانی، ا.، 1381. برنامه ریزی درسی مدرسه محور: مبانی, چالش ها و چشم اندازها. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان, [online] 14(2), pp.207-226. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=8496.



 

 
بازدید یکساله 973 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی