2 SID.ir | برنامه ريزي درسي مدرسه محور: مباني، چالش ها و چشم اندازها
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

برنامه ريزي درسي مدرسه محور: مباني، چالش ها و چشم اندازها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
مدرسه محوري، خط مشي واگذاري اختيار به مدارس و مشاركت دادن آنان در تصميم گيري هاي مدرسه است، ليكن آنچه در اين مقاله مورد بحث قرار مي گيرد، واگذاري اختيار در مورد تدوين برنامه هاي درسي است كه به آن برنامه ريزي درسي مدرسه محور (SBCD) مي گويند.
اداره مدارس بر مبناي خط مشي مدرسه محوري، يكي از مباحث در حال تكوين در نظام آموزش و پرورش ايران است. از اين رو، ضروري است كه دست اندركاران اساتيد دانشگاه و معلمان، ابعاد مختلف اين موضوع را بررسي نمايند. اين مقاله براي اولين بار در ايران،‌مفهوم و مباني مدرسه محوري را، با تاكيد بر برنامه ريزي درسي تبيين مي نمايد و به بررسي نقش كليدي معلم در اين فرايند مي پردازد. سپس دلايل پذيرش اين خط مشي و مشكلات ناشي از آن بررسي مي گردد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 609
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی