4 SID.ir | ارتباط منبع كنترل و خود تنظيمي با پيشرفت تحصيلي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارتباط منبع كنترل و خود تنظيمي با پيشرفت تحصيلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در اين پژوهش، رابطة منبع كنترل دانش آموزان (شامل گرايش هاي سه گانه دروني، افراد قدرتمند و شانس) و خود تنظيمي دانش آموزان با پيشرفت تحصيلي (نمره درس شيمي و رياضي) مورد بررسي قرار گرفته است. 150 نفر دانش از دانش آموزان پر رشته رياضي - فيزيك سال سوم دبيرستان شهر تهران به پرسشنامه منبع كنترل لونسون) (IPC) (1972) و پرسشنامه خود تنظيمي زيمرمان و مارتينز - پونز (SRLIS ,RSSRLفرم ) (1986)پاسخ دادند. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد كه در درس شيمي، به ترتيب اهميت، منبع كنترل دروني و خود تنظيمي دانش آموز رابطه مثبت و منبع كنترل در بعد شانس و افراد قدرتمند رابطه منفي با پيشرفت تحصيلي دانش آموز دارند. همچنين در درس رياضي به ترتيب اهميت، خود تنظيمي دانش آموز و منبع كنترل دروني با پيشرفت تحصيلي رابطه مثبت و منبع كنترل در بعد افراد قدرتمند و شانس رابطه منفي با پيشرفت تحصيلي دارند. بين خود تنظيمي دانش آموز با منبع كنترل دروني رابطه مثبت و با منبع كنترل بيروني شانس رابطه منفي وجود دارد. بين خود تنظيمي دانش آموز و منبع كنترل در بعد افراد قدرتمند رابطة معني داري يافت نشد. همچنين رابطه اي بين خود تنظيمي دانش آموز از نظر دبير با ساير متغيرها بدست نيامد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 600
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی