4 SID.ir | بررسي رفتار ميان فردي معلمان با دانش آموزان مدارس راهنمايي دخترانه تهران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي رفتار ميان فردي معلمان با دانش آموزان مدارس راهنمايي دخترانه تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
مقاله حاضر رفتار و روابط ميان فردي معلمان با دانش آموزان را در كلاس درس مورد بررسي قرار مي دهد. نمونة اين پژوهش شامل 948 نفر از دختران دانش آموز و 30 نفر از معلمان منطقه 2 آموزش و پرورش تهران است. براي اندازه گيري رفتار ميان فردي معلمان، از برگردان فارسي پرسشنامه تعامل معلم (QTI) كه براساس الگوي دو بعدي "ليري" ساخته شده، استفاده گرديده است.
يافته ها نشان مي دهد كه معلمان با توجه به الگوي ليري خود را در بعد همكاري - مخالفت جويي (CO) و دانش آموزان معلمان خود را در بعد سلطه گري - سلطه پذيري (DS) قرار مي دهند. نتايج نشان مي دهد تصويري كه معلمان از خود و ارتباطشان با دانش آموزان در ذهن دارند با تصويري كه دانش آموزان از آنان دارند متفاوت است. تصوير معلمان از خود و ارتباطشان با دانش آموزان با تصويري كه آنان از معلم مطلوب در ذهن دارند چندان تفاوتي ندارد، در حاليكه تصوير دانش آموزان از معلم خود با تصويري كه از معلم مطلوب دارند تفاوت دارد. تصوير ذهني دانش آموزان و معلمان از معلم مطلوب به هم شبيه است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 858
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی