4 SID.ir | بررسي رابطه متغيرهاي فردي با ميزان اضطراب رايانه دانشجويان دوره كارشناسي دانشگاه تهران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه متغيرهاي فردي با ميزان اضطراب رايانه دانشجويان دوره كارشناسي دانشگاه تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسي رابطه اضطراب رايانه با خودكارآمدي رايانه, تجربه رايانه, انگيزه پيشرفت, اضطراب خصيصه اي, جنسيت, و رشته تحصيلي دانشجويان انجام گرفته است. نمونه پژوهش 730 نفر دانشجويان مقطع كارشناسي شامل 295 دختر و 435 پسر در سه رشته تحصيلي فني و مهندسي, علوم پايه, و علوم انساني از 12 دانشكده دانشگاه تهران, با نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند. براي بررس متغيرهاي مورد مطالعه از پرسشنامه محقق ساخته تجربه رايانه, مقياس درجه بندي اضطراب رايانه، پرسشنامه اي انگيزه پيشرفت, مقياس خودكارآمدي رايانه, و مقياس اضطراب خصيصه اي استفاده گرديد. يافته ها نشان مي دهد كه خوكارآمدي رايانه, تجربه رايانه, و انگيزه پيشرفت بيشترين روابط مثبت و معناداري را با آن نشان مي دهد. دانشجويان علوم انساني در مقايسه با دو رشته ديگر اضطراب بيشتري نشان داده اند. براساس يافته هاي پژوهش پيشنهاد شده است كه دوره هاي آموزشي رايانه, به ويژه براي دانشجويان علوم انساني, ارائه شود تا از اين طريق شاهد كاهش اضطراب و افزايش خودكارآمدي رايانه در افراد باشيم.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 182
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی