6 SID.ir | اقناع، غايت ارتباطات
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

اقناع، غايت ارتباطات

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

اقناع غايت هر ارتباط، اعم از انساني يا رسانه اي است. دستگاه هاي عظيم رسانه اي گرفته و هزينه هاي بسيار صرف مي‌شود و در پايان نتيجه نهايي با ميزان اثر گذاري بر برخي مخاطبان سنجيده مي‌شود و آن گاه كه اين فرآيند در حد اعلي تحقق مي پذيرد، گفته مي شود، اقناع صورت يافته است.
اقناع در زمره آثار زيرپوستي در حوزه ارتباطات است. كه وراي ظواهر قدرت و يا حتي اقتدار صورت مي گيرد. مخاطبان، چنان چه به اقناع رسند، انگيزه هاي دروني مي يابند و خود رسولان انديشه يا هر پيام ارتباطي خواهند شد.
در اين نوشته كوشش مي‌شود تا اقناع و حدود آن شناخته شود، نظريه هاي موجود در اين زمينه بررسي مراحل تحقق اقناع شناخته شده و نقد شوند و در نهايت شرايط اساسي تحقق اقناع باز شناخته شوند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 554
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی