برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اقناع، غايت ارتباطات

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

اقناع غايت هر ارتباط، اعم از انساني يا رسانه اي است. دستگاه هاي عظيم رسانه اي گرفته و هزينه هاي بسيار صرف مي‌شود و در پايان نتيجه نهايي با ميزان اثر گذاري بر برخي مخاطبان سنجيده مي‌شود و آن گاه كه اين فرآيند در حد اعلي تحقق مي پذيرد، گفته مي شود، اقناع صورت يافته است.
اقناع در زمره آثار زيرپوستي در حوزه ارتباطات است. كه وراي ظواهر قدرت و يا حتي اقتدار صورت مي گيرد. مخاطبان، چنان چه به اقناع رسند، انگيزه هاي دروني مي يابند و خود رسولان انديشه يا هر پيام ارتباطي خواهند شد.
در اين نوشته كوشش مي‌شود تا اقناع و حدود آن شناخته شود، نظريه هاي موجود در اين زمينه بررسي مراحل تحقق اقناع شناخته شده و نقد شوند و در نهايت شرايط اساسي تحقق اقناع باز شناخته شوند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ساروخانی، ب. (1383). اقناع, غایت ارتباطات. نامه علوم اجتماعی, 11(3 (پیاپی 23)), 93-115. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7708



Vancouver : کپی

ساروخانی باقر. اقناع, غایت ارتباطات. نامه علوم اجتماعی. 1383 [cited 2021September18];11(3 (پیاپی 23)):93-115. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7708



IEEE : کپی

ساروخانی، ب.، 1383. اقناع, غایت ارتباطات. نامه علوم اجتماعی, [online] 11(3 (پیاپی 23)), pp.93-115. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7708.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 639 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی